The_Bullgod Denk dat het een combinatie is van je vingers er niet aan willen branden en kosten. Een bedrijf zoals Mack zou een veel logischere keuze zijn geweest voor het installeren van LSM, maar je moet wel nagaan dat je dan je track profilering moet aanpassen/custom moet maken, treinen aanpassen en ga zo maar door terwijl zij dit zoveel mogelijk proberen te standaardiseren.

Ik denk dat Zamperla hier in een gat binnen de markt wil springen om in de toekomst meer hydraulische coasters naar LSM te converten en hiervoor al de techniek in huis voor heeft. Wellicht gaat hetzelfde nog voor Xcelerator @KBF.

    Pure Wellicht gaat hetzelfde nog voor Xcelerator @KBF.

    Die is een stuk minder hoog en snel. Dat zou met een enkele LSM nog wel moeten lukken.

    • Pure heeft hierop gereageerd.

      Waar Zamperla het kan verprutsen is met de trein/track combinatie, het LSM gedeelte is te specifieke techniek en dat kan haast niet anders of ze gaan dat uit besteden aan een partij met ervaring (misschien wel Intamin).

      Njit Moet wel rekening gehouden met het feit dat de baanlengte van de launch daarmee ook een stuk korter is, maar je zou ook de trein korter en daarmee lichter kunnen maken natuurlijk.

      Maar nogmaals lijkt Zamperla in deze markt te willen gaan zitten, ander voorbeeld is Senzafiato uit voormalig Meragica

      Pure Denk dat het een combinatie is van je vingers er niet aan willen branden en kosten.

      Dat moet dan haast wel, maar ik denk toch ook wel dat ze bij Cedar Fair bekend zijn met de term "goedkoop is duurkoop".
      Kwaliteit moet je zeker niet op besparen net zo als je bepaalde techniek laat uitvoeren door bedrijven die daar nog geen ervaring mee hebben.

      Njit Overigens wel bijzonder dat Intamin op hun eigen website Kingda Ka en Formula Rossa als LSM Launch zet..

      Intamin heeft (inmiddels al een behoorlijke tijd terug) de hele categorisering op hun website overhoop gegooid, met dit soort dingen tot gevolg.

      Ik meen in een docu over Vekoma eens gezien te hebben dat er eigenlijk maar 2 of 3 leveranciers zijn van die LSM techniek. Dus al die verschillende fabrikanten kopen dat bij maar bij een paar winkels in.

      Dus als Zamperla dit ook bij een van hen op de tekentafel heeft gelegd, dan zal dat best goedkomen. Zolang dat niet dezelfde is als die RMC in de arm nam...

        Pure Een bedrijf zoals Mack zou een veel logischere keuze zijn geweest voor het installeren van LSM

        Voor de USA zou ik denken Premier Rides. Die zitten in hetzelfde continent en kunnen best sterke lanceringen bouwen (al hoeft de lancering bij een Triple Launch natuurlijk niet heel sterk te zijn).

        FlyingTimo Dus als Zamperla dit ook bij een van hen op de tekentafel heeft gelegd, dan zal dat best goedkomen. Zolang dat niet dezelfde is als die RMC in de arm nam...

        Wat er bij RMC mis is gegaan zullen we waarschijnlijk nooit volledig weten. Er ging in elk geval meer mis bij die baan dan alleen de Lancering. Nu weet ik niet in hoevere Wicked in Lagoon problemen heeft gehad en hoe anders dat systeem is, maar in zekere zin was die baan in Dollywood een prototype en dan zijn problemen te verwachten.

        Gezien het hier om een vrij standaard rechte lancering gaat zou ik niet verwachten dat er al te veel problemen bij de launch zelf moeten zitten. Daarentegen hebben we wel nog alle techniek rondom, zoals de wissels, de treinen en alle techniek in het station.

        Daarnaast krijgen we nog een stukje comfort, waar ik bij Zamperla weinig vertrouwen in heb.

        een maand later

        Weet iemand of het budget bekend gemaakt is van dit project?

        6 dagen later

        Het gaat al stevig de hoogte in met de spike!

        15 dagen later

        Niek er was al wel een animatie beschikbaar

        Ik ben blij voor het park dat ze er wat nieuws van maken, maar het is wat mij betreft net zo'n zinlose baan geworden als Hyperia is met zijn hoogte in de UK. Een record en niet meer dan dit, met lage capaciteit.

        Wonderlijk hoe de menselijke gedachtegang werkt… We hadden een achtbaan met een lancering en een tophat, dat was alles, puur en alleen ontworpen om het hoogterecord te pakken. Dat vond iedereen zo te lezen een supertoffe baan. En nu wordt die achtbaan lánger gemaakt, en dan ineens wordt er geklaagd dat die aanpassing ‘alleen gedaan wordt voor een record’. Tja 🤔😅

          luc136 O begrijp mij niet verkeerd, de vorige versie was net zo zinloos. Maar dit is geen verbetering dat is het enige wat ik hier mee bedoel.