8 dagen later

Ventilatie materiaal geleverd :-)

• Mich heeft hierop gereageerd.

Lucar2 we zien dus alles behalve de wanden, kunnen we er dan stilaan vanuit gaan dat het bij 1 ondergrondse verdieping zal blijven en binnen enkele weken het hotel opgeleverd wordt🤣

een maand later

RingelbergNick Ik vraag me af hoe de situatie aan de Aquanuravijver gaat worden. Wat mij betreft loopt daar het hotelterras helemaal door tot aan de vijver, zodat er geen bezoekersstroom door moet. Ik vrees alleen dat ze daar toch een pad gaan laten liggen, omdat je anders wel een omweg door de arcade van het hotel creëert.

Michael ik had ergens gelezen dat ze verplaatst worden omdat ze de parking van het Grand Hotel zullen beginnen aanleggen

RingelbergNick verplaatst ivm de bouw van de tunnel

Wat nóg meer het vermoeden geeft en voor mij zelfs bevestigd dat we al een veel grotere vertraging hebben als het park communiceert.

De ruwbouw had nu al klaar moeten zijn zodat de containers weg konden en de tunnel gebouwd. Opening Q2 2024 is echt wel de originele planning geweest.

Mark
      Vanaf januari zullen ze weer gaan opstarten dan zal het snel gaan. Er is vertraging, maar niet zo extreem als je vermoedt.

• Mark heeft hierop gereageerd.

RingelbergNick

Geloof maar in het sprookje dat de communicatie van de Efteling verkondigt. 😜

De vertraging is minimaal gelijk aan de periode dat de bouwplaats stil ligt. Dat is in januari bijna een jaar. 🙂
        Ik ben ervan overtuigd dat volgens originele planning je nu tegen een hotel aangekeken had wat buiten alleen afgewerkt had moeten worden en vooral de hele komende winter binnen ingericht. Het gros van de containers had dan weg gekund en de bouw van de tunnel gestart. Dat past met het plaatje dat je nu aan de inrichting van het buitengebied begint, mooi in het rustigere seizoen en iets wat we dus -deels- nu ook plaats zien vinden.

Dan was het voor zomer 2024 klaar geweest.

Mark
          Wat je doet is veel aannames. Ook een aanname dat ik dit van communicatie heb en dat ik in sprookjes geloof. Tijd zal het leren.

RingelbergNick Wat je doet is veel aannames. Ook een aanname dat ik dit van communicatie heb en dat ik in sprookjes geloof. Tijd zal het leren.

Ik ben vooral heel benieuwd naar je verhaal. Dit voelt heel erg als "ik weet iets maar ik zeg niks", ik ben wel benieuwd naar je onderbouwing.
            Ik heb het al langer verkondigd, je legt een bouwplaats niet gepland stil.
            Met al mijn ervaring in het uitdokteren van bouwprojecten kan ik een prachtige snelle planning maken zoals ik hierboven schets, waarin alle puzzelstukjes mooi na elkaar vallen. Start hoogbouw winter 2023 (die hebben ze compleet gemist), afbouw winter 2024 en inrichting buitengebied. Dan had je nu een heel deel van de containers kunnen verwijderen i.p.v. verplaatsen om ruimte te maken voor de tunnel.

De vertraging is 9-12 maanden. En dat is echt niet gek in een onzekere tijd in de bouw, maar ik begrijp niet goed waarom het park daar zo mysterieus over moet doen.

De tijd zal het overigens nooit leren als je als park niets verkondigd.

Het viel me gisteren op dat er bij de Piraña ook echt enorm veel bouwketen zijn verschenen. 2 lagen, misschien wel een keet of 8/10. Dat mag toch ook een behoorlijk project heten dan. Er liggen daar nu wel echt 2 bouwplaatsen tegenover elkaar, met de rommel van Joris en de asfaltplaat voor de Piraña ook nog. Wat gastbeleving betreft is het weer niet fraai. Hopelijk kunnen ze in de winter lekker door met Danse Macabre, zodat die voor het hoogseizoen volgend jaar uit de steigers kan.

Ik 'hoop' bijna dat er voor 2025 even niets wordt aangekondigd, zodat het park gewoon weer even lekker het park kan zijn.

Mark Zoals ik heb begrepen zouden ze in september de eerste prefab onderdelen ontvangen, en hadden ze tijdens de zomervakantie dus een geplande rustige periode gehad, alleen na deze rustige periode kwamen de onderdelen niet vanwege het faillissement. als je dit zou meerekenen hadden ze een stilstand van 4-5 maanden en zou het dus kunnen zijn dat opening gepland stond in Q3 of Q4 van 2024. Ze zeggen nu ook niet dat het laat in 2025 open gaat, maar gewoon in 2025. Naar mijn verwachting is het hun idee om het voor het hoogseizoen geopend te hebben.

Mark De vertraging is 9-12 maanden.

Ik weet niet waar je deze cijfers vandaan hebt, want dit klinkt helemaal niet kloppend. deze aanname kun je niet alleen stellen op basis van wat je vanaf de buitenkant van een bouwplaats ziet, alleen als je de echte planning hebt gezien. Een stilstand in de zomer is vanwege vakanties en de bouwvak ook nog steeds een optie.

Japio Het viel me gisteren op dat er bij de Piraña ook echt enorm veel bouwketen zijn verschenen. 2 lagen, misschien wel een keet of 8/10. Dat mag toch ook een behoorlijk project heten dan.

Voor het schilderen van het Hotel stonden er al 6 containers, waar op dagbasis gemiddeld maar een man of 4/5 aan het werk was. Ik vind dat dus niet per se een graadmeter voor hoe groot een project is 😉

Mark De vertraging is 9-12 maanden. En dat is echt niet gek in een onzekere tijd in de bouw, maar ik begrijp niet goed waarom het park daar zo mysterieus over moet doen.

Omdat de Efteling geen negatieve aandacht wil accepteren. Waarom verkondigen dat je bouwproject om wat voor reden dan ook vertraging oploopt omdat dit grotendeels je eigen schuld is? Dan kom je - als een van de grootste spelers in de markt - niet professioneel over, wat weinig vertrouwen schetst voor de toekomst.

Disney praat ook niet over de snelheid van hun bouwprojecten. Immers, waarom vertellen waarom je jaren nodig hebt voor een uitbreiding? Dat is net als dat Libema of Toverland niet praten over waarom ze alles zo snel willen maken en niet langer de tijd nemen om gebreken of tijdsdruk te voorkomen. Dat zijn gewoon dingen die achter de schermen worden besproken, maar niet ten tonele worden geuit.

Vervelend voor ons als fans, maar logisch vanuit bedrijfsoogpunt.

Mark Ik ben vooral heel benieuwd naar je verhaal. Dit voelt heel erg als "ik weet iets maar ik zeg niks", ik ben wel benieuwd naar je onderbouwing.

Volgens mij zegt @RingelbergNick alleen dat hij gewoon gelooft wat de Efteling zegt? Daar is verder weinig onderbouwing bij nodig toch?

Jouw hele verhaal heeft een hele hoop onderbouwing en klinkt logisch, maar blijft uiteindelijk gewoon gebaseerd op een hele reeks aannames. Hoe logisch het ook klinkt, het kan evengoed totaal onwaar zijn.