Mich Gezien we nog lang niet bij dit soort lagen zijn zou ik zeggen dat dit absoluut nog niet een onderdeel van het Grand Hotel is, dit is iets anders.
Wondersteffel Zoals ik heb begrepen zouden ze in september de eerste prefab onderdelen ontvangen, en hadden ze tijdens de zomervakantie dus een geplande rustige periode gehad
De "geplande rustige periode" heeft nooit in de orginele planning gezeten, daar ben ik 100% van overtuigd, daarvoor heb ik genoeg "via via" vernomen om dat met zekerheid te zeggen.
En nee, de Efteling heeft niets officieel gezegd, of ontkent zelfs dingen maar de Efteling staat nogal bekend in het stellig ontkennen van zaken die gewoonweg duidelijk zijn (daar zou eftepedia een lemma over kunnen volschrijven denk ik ondertussen).
Ik heb t al vaker geschreven.
Ivm de fors gestegen kosten heeft de Efteling last-minute aanpassingen gedaan aan het ontwerp om kosten te besparen (de verhalen wat er precies is aangepast varieren nogal, ik durf dus niet te zeggen wat er nu exact veranderd is, maar ik acht het vaststaand genoeg dat er besparingen in een vorm zijn doorgevoerd).
Dit heeft geresulteert in de eerste vertraging, die door de Efteling wordt benoemd als "geplande rustige periode". de aangepaste planning was dan dat ze na een break na de zomer weer verder zouden gaan.
En ja, afhankelijk hoe je t bekijkt is er ergens in het process dit gepland, dus klopt het, maar initieel zat dit er niet in (zat mensen hier in het topic die voor hun werk bouwprojecten plannen en ook bevestigen dat dit hoogst ongebruikelijk is).
Daarna ging de bouwer failliet, maar dat geeft gewoonweg extra vertraging op het project.
We zullen het overigens nooit horen, maar ik ben erg benieuwd of de Efteling straks onder de streep de verwachtte besparing gaat behalen of ze achteraf gezien beter gewoon nooit die last minute aanpassingen hadden moeten doen, dan had die leverancier mogelijk alles al voor hun problemen geleverd en hadden ze nu in de afbouw gezeten.