Timv1999 Het is misschien een beetje azijnzeikerig maar als je er opgaat letten kom je veel meer tegen. Ik vind het slordig als ik heel eerlijk ben.
Het is vooral het gevolg van heel repetatief werken, het gebouw is heel erg in vakken opgebouwd, wat met prefab natuurlijk veel makkelijker werkt. Maar dan krijg je dus dat de kozijnen 'wegvallen' door dikke buitenmuren.
Het versterkt het blokkendoos effect, of vinex-effect, maar ik moet ook toegeven dat dit me 'in het echie' niet opvalt.
Ik blijf het gebouw ansich echt wel een meerwaarde vinden geven in het park, misschien met name door de nieuwe faciliteiten zoals de winkels, koffiecorner en sitdownrestaurants waar het park ontzettend behoefte aan heeft.
De algemene looks en landscaping vind ik ook echt wel een aanwinst. Het is vooral de prefabbouw, het wat weinig spannende gebouw in laagopbouw en de gevelzijdes aan parkzijde die me tegenvallen.
Waarbij het laatste (gevel Aquanurazijde en de BOTH met overkapping die idioot goed zichtbaar zijn) me echt stoort en een negatieve bijsmaak geven.
Qua faciliteiten scoort -voor nu, we moeten nog shoppen en proeven en beleven- het hotel een 10, maar qua looks een 5. Totaal kom ik daarmee nu op een 7,5, en dat is geen 9+. En ja, dat laatste haal ik maar weer eens aan, maar het park wil in 2030 daar wel zijn. Dat is plots toch echt wel wat dichterbij en dit hotel staat er dan relatief gezien nog maar eventjes.
Het is een voorbarige conclusie, zo vlak voor opening en na mijn recente bezoeken die voor even ook weer de laatste zijn. Maar ik vind het echt oprecht jammer dat het hotel qua aanzicht gewoon verre van een juist totaalplaatje is voor een park als de Efteling. Hierboven wordt prima beschreven waarom, instapklaar is gewoon niet voldoende op deze locatie.
We kijken vooral maar uit naar die '10 ervaring' van horeca en retail die het hotel hopelijk gaat bieden. Het zal helaas richting de winterperiode zijn dat wij daar de eerste ervaring in gaan hebben.