Mark Ik zie hier één iemand het een flop noemen
Ik had het ook niet enkel over dat ene bericht die het een flop noemde. Mijn punt was dat veel mensen vaak kritiek hebben op dingen die de Efteling bouwt, en als het eenmaal staat vind iedereen het vaak toch wel mooi en is het toch wel geslaagd. Althans dat is mijn ervaring met de laatste bouw projecten die hier voorbij zijn gekomen en onder de loop zijn genomen.
Mark In tegenstelling tot benoemen dat 'de gemiddelde bezoeker het wel best vind', want dat is verre van een feit
Jouw argument tegen het mijne in dit geval. Denk dat we beide geen onderzoek hebben om dat te ondersteunen, maar als ik afga op mijn omgeving, en dan doel ik op vrienden & familie die eens in het jaar of eens in de 2 jaar komen, dan vallen die dingen zoals de naden etc niet echt op, of ze kunnen zich er niet zoveel zorgen om maken. Je kan niet ontkennen dat wij hier in de community en als fans/liefhebbers er toch echt wel dichter op zitten en het onder een vergrootglas nemen.
Mark Wat mij betreft mag het hebben van kritiek op dat er kritiek geuit wordt, lekker weg blijven
Laatste keer dat ik checkte was dit een forum, en als je dan je mening naar buiten gooit, mogen andere daar ook weer hun mening opgeven. Net als dat jij nu dus ook doet op mijn kritiek🙂
Michael Dat wordt er niet gezegd. Er wordt gezegd dat wanneer je kiest om ergens zo prominent iets te bouwen je niet moet bezuinigen op de afwerking. Dat is wat anders dan de geldkraan permanent open zetten.
Maar het moet ooit wel stoppen toch? Ik had ook liever gezien dat er nog wat extra geld tegenaan was gegaan voor dingen als de BOTH, maar het punt wat Jeff maakt is wel valide. Er is een bedrag begroot voor het project, misschien nog wat extra voor onverziene kosten. Als er dan heftige inflatie en problemen bij de aannemer bij komen kijken zul je hier en daar nog wat extra geld kunnen toeschuiven maar ooit houdt het toch echt wel op. Laten we niet vergeten dat er tegelijk nog een heel project draait rondom de wereld van parkeren, en DMC liep ook al uit in de kosten. Je kan als bedrijf 10 miljoen vrijmaken. Nog eens 10 miljoen en misschien nog een paar miljoen maar zo blijf je bezig. Je zult (helaas) toch wel eens de streep moeten trekken en zeggen genoeg is genoeg.
Hiermee praat ik het overigens niet goed hoor, zoals ik al zei had ik sommige van deze puntjes ook graag opgelost zien worden, maar het is ook wel makkelijk om te blijven zeggen dat ze er nog net wat meer tegenaan hadden moeten gooien, want zo blijf je puntjes vinden die beter kunnen als je net wat meer geld hebt.