R013 Veel plezier bij een Toverland of Walibi🤣🤡
Misschien lach je hier nu om, maar ik heb daadwerkelijk diehard Eftelingfans zien vertrekken naar andere parken door de fouten die het huidige management heeft gemaakt. Zelfs een bekende Vogel Rok fan loopt inmiddels niet meer rond in de Efteling maar in Toverland, terwijl hij ooit 1 van de grootste überfans van de Efteling was.
Bart de Boer was misschien niet erg geliefd onder het personeel, maar het is tot nu toe de enige directeur geweest in de afgelopen 30 jaar die écht iets deed voor de fans. Die fans echt lieten voelen dat ze onderdeel waren van het product "Efteling". Fans zorgen misschien niet voor je grootste inkomsten, maar de meesten hebben een berg aan informatie waar je als parkdirectie heel veel van kan leren.
Ik merk dat ik ook klaar ben met de Efteling zolang er niks veranderd in het management en op 20 september mag ik eindelijk na een jaar mijn Efteling abonnement weer stopzetten. Het is voor het eerst in 15 jaar geweest dat ik er naar verlangde om geen maandelijkse kosten meer te hoeven betalen aan de Efteling en ik dat geld kan besteden aan pretparken waarbij ik mij wel vertrouwd, veilig en gehoord voel. Ik hoop dat het boek op tijd af is (voor 19 oktober) zodat ik deze nog kan ophalen tijdens mijn allerlaatste dagje Efteling voor de komende tijd.
BoccaDellaVerita Waar de collega's beoordeeld worden op het verrassen van de gast, krijg ik sterk de indruk dat het management een bonus krijgt voor elke keer dat ze zelf verrast worden.
Het is gewoon pijnlijk dat meerderen hier dit vermoeden delen (net als ik). Het management staat veel te ver weg van het "vloerpersoneel" waardoor ze in hun eigen wereldje lijken te leven. Zodra iets niet gaat zoals verwacht, schrikken ze en blijven ze in dit eigen wereldje leven tot ze de volgende keer schrikken. Dit zagen we bij het 70 jarige "vier uur momentje" en we zien het hier weer. Het zou tof zijn als we ze vaker door het park zagen lopen en we ze konden aanspreken om onze ei kwijt te kunnen. In Europa-Park heb ik daardoor voor COVID19 heerlijke, fanatieke gesprekken weten te voeren met meerderen van de Mack directie. Gesprekken die ook daadwerkelijk gewaardeerd worden en waarbij er toegezegd wordt om iets te doen met mijn bevindingen.