Progress Het voelt niet logisch om eerst de camping permanent te maken en uit te breiden met wat huisjes en dan snel daarna een hotel neer te zetten.
Hier ben ik het mee eens.
Progress En daar is het park voor mijn gevoel nog steeds niet dagvullend genoeg voor.
Hier dan weer niet. Afgelopen 2 jaar op de camping gestaan en -als jong gezin- eigenlijk aan 2 dagen park nog wel te weinig gehad. Je doet best veel herhaalattracties. Maar ik onderschrijf wel dat attracties voor de gehele familie wel nodig zijn en nog missen.
Daarnaast denk ik dat we wat betreft overnachting bij een pretpark wat vaker andersom moeten gaan denken;
een overnachtingsmogelijkheid bij een park moet je niet plaatsen omdat je één dag in het park niet redt. Ik denk dat voor veel gezinnen het ook heel interessant is dat je ergens kan overnachten, waar toevallig een pretpark naast ligt waardoor je een doel hebt een weekend weg te kunnen. En ik denk dat Toverland hier afgelopen 2 jaar goed op ingesprongen is met de camping. Je trekt ook publiek van verder die anders voor enkel dat pretpark niet zo ver zouden rijden.
De populariteit van overnachtingen bij de vele parken die dit zijn gaan doen afgelopen jaren, is echt niet alleen omdat die parken niet meer in 1 dag te doen zijn. Meer dat ze als totaalbestemming voor een weekend weg voor veel meer mensen interessant zijn geworden.
Daarom denk ik best dat je naast de camping ook voor het luxere segment een hotel kan openen. Ik zie dat alleen niet zo snel op korte termijn gebeuren, vanuit financieel oogpunt.