Ben benieuwd, misschien toch een uitloop van het resort? Dat je van die luxe hobbit huisjes krijgt zoals Pairi Daiza.

Ik krijg steeds meer het gevoel dat als Toverland eenmaal begint met goeie darkrides, dat ze echt het grote park gaan worden wat ik echt adoreer.

Efteling staat dan wel eerste, maar Toverland klimt en blijft klimmen.

Benieuwd wat hier dan nog uit de grote Toos Toverhoed getoverd gaat worden! 😆

De plek rond de vijver bij Avalon is wel dé plek voor verblijfsaccommodatie, het zij met kleine huisjes of een hotel.

Overigens iets heel anders, maar Vekoma zal volgend jaar te gast zijn voor de ToverlandFanday, de leverancier van BoosterBike. Die stamt uit 2004, lijkt me vreemd dat je zo’n naam enkel uitnodigt om daar over te vertellen. Hint dat wellicht naar meer attracties van Vekoma in Toverland?

mikeee Overigens iets heel anders, maar Vekoma zal volgend jaar te gast zijn voor de ToverlandFanday, de leverancier van BoosterBike. Die stamt uit 2004, lijkt me vreemd dat je zo’n naam enkel uitnodigt om daar over te vertellen. Hint dat wellicht naar meer attracties van Vekoma in Toverland?

Dit is vanuit een fansite geregeld.

Pretparkgenot

Een tijdje geleden deze suggestie verzonden aan toverland ,

Het zou grappig zijn als het zoiets zou worden. Zou wel toevallig zijn.

Tvlfan Dit zou de revisievergunning kunnen verklaren aangezien dit perceel niet ‘bevoegd’ is om accomodaties op te bouwen. Is hier toevallig een expert in vergunningsaanvragen?

Geen expert. Verre van. Maar de noordzijde van dat perceel is juist wél aangewezen met bestemming verblijf.

MattaM Ik ga er een beetje vanuit dat de vijver wordt opgesplitst. Aan de ene zijde de attracties en aan de andere zijde het hotel. Ik vraag me af of het resort onder wel onder hetzelfde bedrijf geregistreerd wordt als Toverland.

Zo is het nu wel bedacht vanuit het -huidige- bestemmingsplan. De Noordzijde van de vijver ís al bestemming verblijf, hier was altijd al het hotel bedacht. Maar (zoals ik eerder aangaf in dit topic) in de plannen voor een nieuw bestemmingsplan waar het park mee bezig is, is niet voor elke variant hier nog verblijf geregeld dus het park lijkt dat plan voor een hotel op de locatie aan de noordzijde van de vijver niet meer in steen gebeiteld te hebben...
    We vermoeden vanuit de Looopings berichten dat het resort rondom Troy/Oude parking is bedacht.

Daarnaast betreft de vergunningaanvraag een revisievergunning, wat wil zeggen een wijziging op de huidige omgevingsvergunning gebaseerd op het huidige bestemmingsplan. Kan het niet zo zijn dat het park de bestemming verblijf juist van Avalon af wil hebben, om deze vervolgens aan te vragen voor het gebied rondom Troy?

Mark handelen in strijd met de omgevingsvergunning, dus resort omzetten naar locatie om attracties en andere nieuwe bouwwerken neer te zetten?

Maar in de aanvraag van 8 juni staat ook “bouwen van een nieuw bouwwerk”.

Maar niets over de 4 nieuwe attracties…

Ik weet het niet meer! 😂😂

Het lezen van dit artikel op Looopings geeft iets meer duidelijkheid. Dat gaat namelijk over die revisievergunning.

"We hebben een revisievergunningsaanvraag gedaan bij de gemeente Horst aan de Maas, waarin opgenomen is dat we graag permanente verblijfsrecreatie toevoegen aan Toverland"

"Zeker na het succes van ons Pop-Up Summer Camp zien we de realisatie van een resort als mooie een volgende stap", aldus de woordvoerder. "Wij hopen dit resort te kunnen openen in 2024."

Daarin bevestigt een woordvoerder dus de plannen van permanente verblijfsrecreatie en een resort. Daarmee kunnen we concluderen dat dat dus wel degelijk naast Troy komt en niet bij Avalon.

Opmerkelijk dus dat in de vergunningsaanvraag juist wel het gebied rondom Avalon gemarkeerd is. Zoals @Mark zegt zou het dan inderdaad kunnen gaan om het schappen van de bestemming verblijf die nu op dit gebied van toepassing is.

Maar dan moet er lijkt mij dus nóg een vergunning worden aangevraagd voor het gebied bij Troy om daar de bestemming te krijgen.

Verder blijft dus nog onduidelijk wat dat nieuwe gebouw is, wat wel voor het gebied van Avalon bestemd is. Dat kan ook gaan om een horecapunt of toiletten o.i.d. maar vreemd dat dat bij deze aanvraag samen zit.

mikeee Daarmee kunnen we concluderen dat dat dus wel degelijk naast Troy komt en niet bij Avalon.

Dat wordt nogthans nergens zo vermeld. Het feit dat het summercamp op die plek een success is, wil nog niet zeggen dat een vaste verblijfslocatie ook op die plek komt.

Sterker nog: Als het summer camp zo een succes is, zie ik niet in waarom je het zou vervangen. Het lijkt me logischer om dan permanente verblijfsaccomodaties op een andere locatie te maken en het summer camp er gewoon in te houden op de bestaande locatie.

Coasterfrenzy Het wordt dus ook niet vervangen maar juist verder uitgebreid (volgens de geruchten met vaste huisjes en luxere tenten). Een revisievergunning vraag je ook enkel aan om een bestemming te wijzigen, dat zou bij het gebied van Avalon niet nodig zijn omdat volgens Mark daar al de bestemming verblijf is.

Dat betekent dus dat dat enkel gedaan is om daar de bestemming verblijf weg te halen.

Terug te zien in het huidige bestemmingsplan is het lijstje met uitbreidingen die destijds (2016) waren voorzien, dingen die nog niet terug te zien zijn nu zijn een hotelresort met welnessfaciliteiten, maar vooral die attractie t.b.v. uitzicht over de omgeving.

Maar effe in de aanvraag staat wel dat ze een nieuw gebouw willen bouwen

Tvlfan vergunningverlener hier!
            De revisievergunning heeft met name invloed op de milieuactiviteiten/onderdeel. En het is een wijziging op eerdere vergunningen. Zal denk ik geen grote wijzigingen betreffen.

Wat denk ik belangrijker is om te weten is wat de bouwvergunning en de activiteit handelen in strijd met het regels ruimtelijke ordening inhoudt.

Met name met de laatste activiteit is interessant want daar zou je in theorie met een uitgebreide vergunning kunnen afwijken van de bouwregels. De hoogtes die in het bestemmingsplan staan hoeven dan in principe niet leidinggevend te zijn. Slim is het alleen niet.

Mark dat laatste lijkt me inderdaad het meest logisch. Al je de verblijfsrecreatie verplaatst worden ook vervoersbewegingen verplaatst wat op zich weer van invloed kan zijn op de milieuaspecten.

Mullie fijn iemand met verstand van vergunningen😉. Dus eigenlijk willen ze daar iets bouwen wat niet binnen de regels van het huidige bestemmingsplan valt. Komt er dan toch een 100 meter hoge gyro droptoren van intamin?😉

Coasterfrenzy
                Het summercamp is waarschijnlijk vergund met een tijdelijke kruimelvergunninf (artikel 4 lid 11 bijlage II besluit omgevingsrecht). Daarbij moet je aantonen dat het tijdelijk van aard is. Als het bedoeld is om permanent te functioneren zou je hier juridisch iets vast moeten leggen. Ik denk dat toverland deze locatie toch het meeste geschikt vind en daarom de keuze gemaakt heeft om het hier permanent te maken.

Tvlfan ja dat zou kunnen! Je kunt altijd afwijken van het bestemmingsplan, maar dan moet je het een en ander ruimtelijk onderbouwen. Er moet sprake zijn van een “goede ruimtelijke ordening”.
                Maar zo’n afwijking duurt vaak minimaal een half jaar. Daarbij moet ook een ontwerpbesluit gemaakt worden welke ter inzage komt te liggen. Omwonenden kunnen daarop bezwaar maken. Als dat gebeurt heb je risico dat de plannen uitgesteld worden.

Kan zijn dat ze dit als voorloper op het nieuwe bestemmingsplan alvast regelen. Er heeft volgensmij al dialoog plaatsgevonden met de omgeving!

Tvlfan Komt er dan toch een 100 meter hoge gyro droptoren van intamin?

Dat mag al in een deel van het gebied.

Het bestemmingsplan laat een aantal attracties van 45-100 meter toe binnen een deel van Toverland en een deel van Avalon valt onder dat gebied.

Maar ik blijf dat niet verwachten, ik denk nog steeds dat ze nu echt geen wereldse -qua bedrag- investering doen.
                Vind daarom de tweede aanvraag zeker zeer interessant, maar blijf voor nu bij mijn uitleg dat ze ergens anders de bestemming verblijf willen als in Avalon en daarom de bestemming wijzigen.

Maar goed. Misschien verrassen ze ons!

mikeee Nou, die vergunning ligt daar niet op voor zover ik weet. Hotel Resort Area staat in het oude bestemmingsplan voor zover ik weet gepland op de percelen SVN01-N-69, SVN01-N-70 en SVN01-N-420. Deze nieuwe aanvraag heeft betrekking op perceel SVN01-N-392.

Wellicht missen ze een stukje omdat het net ook in Avalon valt.

In het ontwerp bestemmingsplan uit 2016 stond het hotel aan de tweede visvijver trouwens nog ingetekend op een kaartje waarop de landscaping te zien is. Deze vorm en locatie hem ik dan ook gebruikt voor bovenstaande illustratie.

En ook in 2018 werd deze locatie voor het hotel weer bevestigd.

Pretparkgenot Thnx, duidelijk. Ik was dat stukje daar achter even vergeten.

Geloof ook wel dat dat hotel er gaat komen maar nu? Geruchten vanuit Looopings over het camping resort naast Troy lijken toch best sterk. Zowel een camping resort als een hotel zou wel erg gedurfd zijn. Maar goed, Toverland weet ons wel vaker te verrassen.

mikeee De bouw van een groot hotel duurt natuurlijk langer. Wellicht de voorbereidingen tegelijk met de nieuwe attracties en het Ithaka resort en pas een jaar/twee jaar later een opening van het hotel