StefanV ikzelf bijvoorbeeld kijk vaak of ik de entreeprijs met korting kan krijgen zodat ik juist meer kan besteden in het park zelf aangezien ik toch wel vaak vooraf bedenk wat ik wil uitgeven maximaal…
Dat geloof ik gelijk, maar laten we niet in de valkuil vallen dat de gemiddelde dagjesbezoeker daar hetzelfde tegenover staat als een liefhebber 😉 Ik bedoel: uiteindelijk geef je het geld in het park óf uit aan eten/drinken óf aan iets van souvenirs. Iemand die niets met pretparken heeft zal minder geneigd zijn (dure/meerdere) souvenirs te kopen en koopjesjagers zullen de parkprijzen voor voedsel ook snel 'duur' vinden. Mensen die de volle mep betalen daarentegen zijn deels kapitaalkrachtiger en deels eerder bereid zijn om (nog) meer geld neer te leggen voor de ervaring van een dagje weg. Dat zijn natuurlijk de types die je als park het liefst wilt hebben.
Randomnickname95 Het is overigens ook de vraag of dat erg is, met in het Rijn/Ruhr gebied meer dan 10 miljoen mensen.
Terecht punt, maar heeft iemand een idee hoe dat zit met hun marktpenetratie in hun 'Duitse ommelanden'?
Zodra ze doorgroeien naar de gewenste short stay destination resort wordt de bereidheidsradius vanzelf groter. Ik meen in Ochtend in Pretparkland wel eens gehoord te hebben dat Pairi Daiza een enorme toename aan Nederlandse gasten zag zodra de overnachtingsmogelijkheden werden toegevoegd aan het aanbod.