Wat ik probeer aan te geven is dat er een enorm afzetgebied op 15 min tot 1:15 min rijden ligt waardoor een deel (toevallig ook best dichtbevolkt) van Nederland misschien wat minder van belang is. Afstand tot park heeft toch echt wel grote invloed op waar de bezoekers vandaan komen, zeker kijkende naar de aantrekkingskracht die een park van dit formaat heeft. Dat het via mond op mond reclame waarschijnlijk echt nog wel verbetert is mooi meegenomen maar ik kan me voorstellen dat het geen ramp is dat mensen in de randstad (nog) niet zo bekend zijn met Toverland aangezien ze uit een andere vijver (lees afzetgebied) vissen. Het is de status middelgroot park wel bijna ontgroeid maar het is nog steeds geen megapark met een enorme aantrekkingskracht zoals europapark, dan vergroot het verzorgingsgebied ook automatisch. Ik vind imagoprobleem gewoon wat onterecht omdat het net wat genuanceerder ligt. Of zeg je ook dat de Efteling een imagoprobleem heeft omdat er juist niet zo veel mensen uit het ruhrgebied komen maar wel uit de Randstad?
Okey nog een kleine toevoeging om mijn punt iets beter te proberen uit te leggen. Hoe ver zou de gemiddelde bezoeker willen rijden voor een dagje Toverland, 1 tot 1,5 uur enkel vind ik al best een afstand, daarmee valt gewoon een van de dichtbevolkte gebieden van Nederland 'af'. Groeit het park nog verder, komen er meer overnachtingsmogelijkheden, wordt het meer een minivakantiebestemming (zoals het nu met de camping al een beetje is) dan verplaatst die grens vanzelf (met hier en daar wat goede marketing uiteraard) en daarmee neemt ook de bekendheid in dat deel van Nederland toe.