Dat wordt dus altijd gezegd maar ik denk eerder dat het aan de doelgroepverdeling ligt dan dat er echt een imagoprobleem is. Vanuit de randstad ben ik slechts 50 min langer onderweg naar Toverland als naar Phantasialand, wat bedoel ik daarmee te zeggen, het is beide een takke-end rijden voor een dagje. Net als dat Phantasialand niet direct eerste keus is bij randstedelingen, is Toverland dat misschien ook niet, omdat het gewoon niet bepaald om de hoek is. Draai je het om, er komen ontzettend veel duitsers vanuit het ruhrgebied in Toverland, die echt wel weten dat het geen kinderparkje is. Misschien is het geen imagoprobleem maar is het voor Nederlandse begrippen vanuit de randstad (of noord-Nederland) een te grote afstand om het als realistisch daguitstapje te zien en er verder dus ook niet naar kijken. Het is dan wel een Nederlands park maar het ligt toch echt op de grens en veel bezoekers komen niet uit Nederland. Het is overigens ook de vraag of dat erg is, met in het Rijn/Ruhr gebied meer dan 10 miljoen mensen.
Overigens weet ik niet waar jullie deze ervaringen gehad hebben, ik kan me niet voorstellen dat dat in de omtrek minder dan een uur van Toverland af is geweest. De imago-probleem kaart wordt wat mij betreft te vaak en misschien ook wel onterecht getrokken. Dat Pietje uit Haarlem denkt dat het een kinderpark is maakt in mijn ogen vrij weinig uit als hij toch niet bereid is zo'n stuk te rijden, de liefhebbers weten het park wel te vinden.