Jules Een van de positieve punten uit 't jaarverslag was dat het park een hoger dan verwacht uitgavenpatroon per bezoeker had gemeten. Los van de mensen die dit ticket kopen en vervolgens op de plank laten liggen, denk ik dat het park ook aast op bezoekers die nu goedkoop komen en daardoor budget overhebben voor een hapje, drankje en aandenken. Dat is echt uitstekende klantenbinding.
Afgelopen zaterdag zijn we met een gezelschap van 8 mensen geweest (5 volwassenen, 3 kinderen van 140+), waarbij we een prima uitgavenpatroon hadden inderdaad:
- tickets a 252 euro
- drinken a 35 euro
- eten a 218 euro
- parkeren a 20 euro
totaal: 525 euro
Dat is inclusief ticket a 31,50 toch 65 euro gemiddeld. Wat neerkomt op zo'n 34 euro aan eten en drinken per persoon. Vind ik behoorlijk, voor mijn doen.
Maar dan moet ik per direct ook Toverland een compliment geven. We hebben namelijk geluncht bij Katana (en jeetje, wat een lekker en vers eten) gedronken en gedineerd bij the Flaming Feather, en dat was echt heerlijk.
In ander nieuws: het gezelschap waarmee ik was, was nog niet eerder in Toverland geweest. Sterker nog, ze dachten dat het vooral een kinderparkje was.
Totdat ze Troy hebben gedaan 😇