Josefinas kaiserliche Zauberreise geopend in Europa-Park
Vooral het kunstgras doet pijn aan de ogen. Het oogt wel erg plastiekerig allemaal. Het lijkt inderdaad op de tuincatalogus van een tuincentrum.
In echt ziet het wel goed uit.
Wat me nu pas opvalt, hebben ze de bootjes eigenlijk gewoon niet aangepast en er maar een plantenbak, een rood doek, en een kerstkrans opgegooid?
Progress klopt, en dan krijgt dat hele gebied rondom de entree van de attractie dus ook nog een stevige make-over als ik de concepten moet geloven. Ben benieuwd of Spices blijft, want dat is qua horeca een van de beste horecapunten wat mij betreft. Maar het valt dan wel volledig uit de toon met deze Oostenrijkse kitsch
Waarom zou gekozen zijn voor groene muren en daken van de torentjes ipv muren van steen of dergelijke? Het lijkt nu of die muren moeten begroeien maar gezien de nep klimop gaat dat natuurlijk niet gebeuren?
Ze waren nog niet klaar zo blijkt want ze zijn druk bezig met allerlei toevoegingen. In het echt valt me de ombouw enigzins mee als is die tijdelijke tent boven de wachtrij niet echt bepaald mooi. Ook de groene decoratie op het meer doet té plastic aan naar mijn idee.
De Donau Dampfer is ook teruggekeerd in een witte uitvoering.
En het station ervan is ook uitgepakt, ziet er prima uit!
Er staat een schaalmodel van de nieuwe boten van Josefina's in de wachtrij, was die ook al gedeeld ergens?
EP zal de plannen voor het nieuwe station van Josefinas Kaiserliche Zauberreise niet realiseren.
- Bijgewerkt
Dat is best wel spijtig, aangezien het station zoals het er nu bij ligt eigenlijk niet heel mooi aansluit op het thema van de attractie zelf. Wel goed dat alsnog de boten worden aangepakt, want die vlotten met de gordijntjes eraan vond ik toen ik erin zat eigenlijk niet om aan te zien.
Precies waar ik bang voor was. Beetje treurig stukje park is dit geworden en het was zo fraai in de tijd van de Floßfahrt... Het aller-aller slechtste is toch wel die tunnel met schermen hoor, wat een downgrade. Een nieuw uiterlijk voor de boten gaat weinig goedmaken.
Ik twijfelde afgelopen zaterdag al, maar nu ik de foto’s van vorig jaar zie weet ik het bijna zeker. Ze hebben al dat lelijke nepgras vervangen voor iets dat vrij realistisch lijkt op coniverenhagen. Ik dacht in eerste instantie dan ook dat het echt was, maar gezien de locatie is dat vrijwel uitgesloten.
De nieuwe boten vind ik trouwens maar niks, de oude vlotten lager een stuk beter op het water. De basis van deze boot is smaller volgens mij, waardoor ze bij de draaicirkels onbewust dus regelmatig beginnen te schommelen.
Overigens wel jammer dat men de upgrade van het gebied op land heeft uitgesteld. Dat voelt steeds gedateerder aan inmiddels.
Michael De nieuwe boten vind ik trouwens maar niks, de oude vlotten lager een stuk beter op het water. De basis van deze boot is smaller volgens mij, waardoor ze bij de draaicirkels onbewust dus regelmatig beginnen te schommelen.
Het viel mij vandaag ook op dat de boten dieper in het water lagen, zeker als ze volledig gevuld werden. De boten zelf vind ik wel mooi en het tafeltje wordt goed gebruikt voor een snack tijdens het tochtje. Het station voelt echter nog steeds tijdelijk aan. Dit moeten ze toch wel niet te lang laten liggen!