- Bijgewerkt
Josefinas kaiserliche Zauberreise geopend in Europa-Park
Bij dat laatste plaatje krijg ik een beetje Disney Shanghai Vibes. Met die fonteinen zo.
Dit ziet er toch helemaal prima uit? De fonteinen zorgen voor meer activiteiten op het water, er is meer decoratie toegevoegd en het is ongelofelijk Europapark kitsch. Plus een rustige bootvaart blijft ondergewaardeerd, dus ik ben blij dat dit soort attracties niet verdwijnen .
De eerste onride
QDude24 Die indoorscene leek regelrecht uit een kerstshow uit de Intratuin en avri tuincentrum geplukt, wat een kitsch zeg . Dat ze dit nog durven te presenteren vind ik nogal knap. Hoop dat volgend jaar er echt wel wat meer werk in gaat zitten, want dit is wel echt heel erg low budget.
- Bijgewerkt
QDude24 Ik kan niet zeggen dat ik het een vooruitgang vind ten opzichte van dit. Ik vond het niet heel sterk maar dat nieuwe al helemaal niet. Verder vind ik het nogal gaan lijken op de Elfenfahrt. Ook daar sierhagen met lampjes, cartooneske figuurtjes en plantentunnels.
Al doet het me nog het meest denken aan een goedkope variant van Voyage to the Crystal Crystal Grotto in Shanghai Disneyland.
Nee, geen fan van deze aanpassing.
- Bijgewerkt
Phoeh… dit geeft de Europa-park kitsch weer een hele nieuwe dimensie! Ik ben voorlopig nog geen fan. Voelt nogal kaal. Benieuwd of ze het volgend jaar wat verder aankleden.
Er zijn meer concept-arts naar buiten gebracht:
Bron: EPFans.info - Offizieller Europa-Park Fanclub
Ik dacht dat die poppetjes van de Trolls movie ofzo waren. Maar dat moeten blijkbaar de dwergen van de Zauberwelt voorstellen. Het is niet te hopen dat ze de figuren aldaar ook gaan aanpassen naar deze stijl want het park barst onderhand van dit soort kinderachtig gedoe.
Joordi
In 2023 wordt het station dus een stuk spectaculairder met restaurant!
Ik vind het nog wat kaal nu, dus vind het voor 2022 lastig oordelen behalve dat ik liever had gezien dat ze in één keer de attractie hadden aangepakt.
Het commentaar van kitsch snap ik overigens totaal niet, dat hóórt bij dit thema.
Enige jammere waar ik me wel ik kan vinden is het commentaar op de -wederom- wat kinderachtig ogende trollen. Dat stijltje is prima maar wordt nu wat overdadig in het park.
Mark Ja, en zoals op de tekening staat gaat het Adventure Food Station ook weg, maar behouden ze een deel van de crocodile bar. Dus dat zou betekenen dat ze een quick service locatie opgeven, alhoewel natuurlijk nog niets bekend is over het nieuwe restaurant (en ik neem aan dat de crocodile bar en Spices ook niet in de huidige opzet blijft)
Er is gelukkig geen kans onbenut gelaten om alle vormen van kitsch te gebruiken. Dit is echt wel heel lelijk imo. Wat vreselijk eigenlijk
RickMarkestein apart! Die burger tent was altijd 1 van de drukste dacht ik.
Joordi
Die dwerg rechts onderin is toch gewoon letterlijk Ian uit Onward?
O shit. Bizar.
Zo kun je overal wel een vergelijking in zien.
De aanpassingen aan Dschungel-Floßfahrt zijn niet helemaal mijn style, maar alles is beter zoals het eerst was.
Robinho1234 Je was niet de enige, die referentie zag ik ook gelijk. Uiteraard zal het "geïnspireerd" zijn op, maar het vergelijkingen zijn prima te zien
Tja… het is weer typisch Europa Park… van het principe ‘less is more’ hebben ze daar nooit gehoord. Dus moet het én een boottocht én een prinsessenverhaal zijn én iets met trollen én een fonteinenshow én beeldjes en dan krijg je een allegaartje zoals dit.
Jammer, want het idee had ook anders gekund. Waarom bv. niet met echte bloemen gewerkt, zoals de Gondoletta vroeger?