Joordi
Bron: EPFans.info - Offizieller Europa-Park Fanclub

Die dwerg rechts onderin is toch gewoon letterlijk Ian uit Onward? 😅

Zo kun je overal wel een vergelijking in zien.

De aanpassingen aan Dschungel-Floßfahrt zijn niet helemaal mijn style, maar alles is beter zoals het eerst was.

Robinho1234 Je was niet de enige, die referentie zag ik ook gelijk. Uiteraard zal het "geïnspireerd" zijn op, maar het vergelijkingen zijn prima te zien 🙂

Tja… het is weer typisch Europa Park… van het principe ‘less is more’ hebben ze daar nooit gehoord. Dus moet het én een boottocht én een prinsessenverhaal zijn én iets met trollen én een fonteinenshow én beeldjes en dan krijg je een allegaartje zoals dit.

Jammer, want het idee had ook anders gekund. Waarom bv. niet met echte bloemen gewerkt, zoals de Gondoletta vroeger?

Progress omdat dit een basin is het park, en je dus het niet kan vol gooien met allerlei eilanden vol bloemen. Dan verlies je capaciteit die je kunt gebruiken voor de water recycling van je attracties.

Hjalmar Ik dacht ook niet direct aan eilanden, maar meer aan de kleine bloembakken op het water zoals de Gondoletta die vroeger had.

Die nemen toch weinig meer plek in dan de objecten die EP nu heeft geplaatst.

Vooral het kunstgras doet pijn aan de ogen. Het oogt wel erg plastiekerig allemaal. Het lijkt inderdaad op de tuincatalogus van een tuincentrum.

Wat me nu pas opvalt, hebben ze de bootjes eigenlijk gewoon niet aangepast en er maar een plantenbak, een rood doek, en een kerstkrans opgegooid?

Progress Ah, duidelijk. Vond het zelfs voor Europa-Park al behoorlijk fout.

Progress klopt, en dan krijgt dat hele gebied rondom de entree van de attractie dus ook nog een stevige make-over als ik de concepten moet geloven. Ben benieuwd of Spices blijft, want dat is qua horeca een van de beste horecapunten wat mij betreft. Maar het valt dan wel volledig uit de toon met deze Oostenrijkse kitsch 😅

Waarom zou gekozen zijn voor groene muren en daken van de torentjes ipv muren van steen of dergelijke? Het lijkt nu of die muren moeten begroeien maar gezien de nep klimop gaat dat natuurlijk niet gebeuren?

Sjengske volgens mij proberen ze het effect te creëren dat het geheel van sierhagen gemaakt is. Als je goed kijkt zie je ook dat er een bepaalde structuur op is gemaakt die dit effect zou moeten versterken. Is alleen niet zo lekker gelukt als je het mij vraagt...

Deze waren mij nog niet opgevallen, mooie knipoog naar het verleden!

Ze waren nog niet klaar zo blijkt want ze zijn druk bezig met allerlei toevoegingen. In het echt valt me de ombouw enigzins mee als is die tijdelijke tent boven de wachtrij niet echt bepaald mooi. Ook de groene decoratie op het meer doet té plastic aan naar mijn idee.

De Donau Dampfer is ook teruggekeerd in een witte uitvoering.

En het station ervan is ook uitgepakt, ziet er prima uit!

Er staat een schaalmodel van de nieuwe boten van Josefina's in de wachtrij, was die ook al gedeeld ergens?

10 maanden later

EP zal de plannen voor het nieuwe station van Josefinas Kaiserliche Zauberreise niet realiseren.

Dat is best wel spijtig, aangezien het station zoals het er nu bij ligt eigenlijk niet heel mooi aansluit op het thema van de attractie zelf. Wel goed dat alsnog de boten worden aangepakt, want die vlotten met de gordijntjes eraan vond ik toen ik erin zat eigenlijk niet om aan te zien.