- Bijgewerkt
cas794 Willekeurig, gewoon omdat een willekeurige vorm het mooiste oogt.
cas794 Willekeurig, gewoon omdat een willekeurige vorm het mooiste oogt.
Pretparkgenot Het camp resort van Europa Park heeft ook een zwemvijver inderdaad, wel van de gemeente zelf. Daarnaast heeft het ook een sportveld (ook van de gemeente), een speeltuin, stier rijden, cowboy show in het hoogseizoen en 2 restaurants. Dat zijn ook wel leuke ideeën voor Toverland.
Ik denk dat ze die vijver voor de oude ingang niet zo snel kunnen en mogen dempen.
Die is denk ik met name aangelegd om het overtollig regenwater wat op de loodsen valt op te kunnen vangen. Als ze die weghalen dan moet het elders weer gecompenseerd worden.
Mullie Wateroppervlak moeten ze inderdaad compenseren, maar dat kan toch met zo'n vijver met een natuurlijkere vorm?
https://www.looopings.nl/weblog/22866/Plan-voor-vakantieresort-Toverland-staat-even-in-de-ijskast-Maar-ontwikkeling-gaat-door.html
Het gaat waarschijnlijk pas in 2025 gebeuren, in 2024 krijgt het kantorencomplex namelijk alle aandacht. Dus ik denk dat de volgende uitbreiding qua attracties ook pas in 2025 zal beginnen en ergens in 2026 zal openen.
Ik vond het allemaal ook al érg ambitieus worden: én dit jaar de Avalon-uitbreiding, én waarschijnlijk dit jaar nog een nieuw spookhuis, én volgend jaar dat nieuwe kantorencomplex, én dan ook nog de permanente verblijfslocatie.
Niet heel vreemd dat ze het een jaar doorschuiven dus, al hadden wij als fans misschien liever gezien dat het backstage-deel was doorgeschoven
De camping is dit jaar ook een stuk minder lang te boeken. Dus wellicht is het beeld van het succes van de camping ook te rooskleurig geweest tijdens de pandemie om dit snel te realiseren. Wel jammer, want de camping van toverland is echt top.
De eerlijkheid gebied me te zeggen dat ik geen idee heb hoe het er in het echt uitziet, dus ik ga even af op wat gezegd is. Dan is het wat mij betreft echt wel broodnodig om een fatsoenlijk kantoor te bouwen. Hoe jammer het voor de fans ook is.
Maar het één en ander kan volgens mij best naast elkaar lopen, want het wordt dan zo langzamerhand ook weer tijd voor een grote attractie. Het is inmiddels al weer 5 jaar geleden dat ze groots uit hebben gepakt qua oppervlakte, maar daarbij was Fenix eigenlijk de enige grote attractie. Dus ik hoop niet dat een eventuele grote attractie dan ook doorgeschoven wordt.
Ron Ik denk dat Toverland het vakantiepark als een tussenjaar wilt zien en dar toch het attractiepark voor gaat. Ik verwacht voor 2030 sowiezo een nieuw themagebied.
Ik verwacht dat het te maken heeft met de stroom voorzieningen en de vergunning die zie wellicht niet hebben gekregen.
Ron want het wordt dan zo langzamerhand ook weer tijd voor een grote attractie.
Ze hebben dit jaar 4 nieuwe attracties geopend, vorig jaar een nieuw winter evenement, de ombouw van Expedition Zork, de toevoeging van Wunderball en ik mis vast nog wel wat. Tuurlijk zijn dit niet de grootste attracties voor het oog maar wel projecten waar Toverland de handen goed vol mee had. De bezoekersaantallen stijgen nog steeds en daarom zeg ik nee, ze hoeven niet persé al met een grote nieuwe attractie te komen. Leuk voor ons fans maar die kan nog best even wachten. Open die maar tegelijk met het nieuwe gebied in de toekomst.
We hebben het dan al weer over 2025. Dan zijn we al weer 2 jaar verder en is het 7 jaar sinds ze een grote attractie geopend hebben. Een nieuwe grote attractie mag van mij trouwens ook gewoon bij een bestaand gebied geplaatst worden, dat hoeft niet direct weer een heel themagebied te zijn.
Ron Mensen komen voor nieuwe attracties, ongeacht de grootte daarvan. Met de investing van het vernieuwde Avalon hebben ze een prima stap gezet die direct ook extra bezoekers zal genereren.
Het unieke aan Toverland is daarnaast dat nog niet iedereen het park kent, dus ook daar is ruimte om te groeien.
Een grotere nieuwe attractie in 2026/2027 Is vroeg genoeg.
Deze plannen zien er echt mooi uit! Dode hoekje van het park wat meer decor krijgt door deze caping.
JaylonToverlandgek Jammer dat het geen Odyseus darkride hier komt, maar dit is natuurlijk ook te gek! En je ziet hier ook dat ze een andere weg inslaan als de Efteling en meer gaan doen als Europa-park dat doet met hun landenthemahotels
Beetje vreemde locatie, daar ligt toch altijd de foodtruckstraat en het nieuwe Cirque? Vind het wel enorm gaaf dat het een soort van Pairi Daiza wordt, dus de huisjes komen in het attractie park.
Vraag me alleen af hoe het zit dan met de rust voor de mensen als het een zomer of halloween avond is, je kan wel zeggen dan moet je niet boeken op die dagen...Maar sommige mensen denken daar anders over.
Dream_wizard De locatie wordt niet meer gebruikt voor halloween. Alleen de foodstreet staat op het pad maar deze blijft liggen. Cirque bevindt zich nu voor de oude ingang op het plein.
Kwa rust denk ik dat de huisjes best geluidsdicht zijn maar voor de rest niet. Denk dat ze huer echt op hebben gebouwd voor 2 dagen naar Toverland te gaan tot sluit maar het geeft wel echt een sick idee als dit er komt.
Ergens wel zonde. Dit was wat mij betreft juist een hele mooie locatie om het beste themagebied tot heden uit te breiden. Dit ziet er natuurlijk ook wel tof uit, het lijkt immers heel veel op het Safari Resort bij de Beekse Bergen, maar ik had het toch anders gedaan.
Ik ben benieuwd of een accommodatie zoals dit bij een pretpark gaat werken. Bij dierentuinen is het natuurlijk een schot in de roos, maar tussen de dieren slapen is toch een stuk romantischer en specialer dan tussen de achtbanen. Wat mij betreft is het niet perse nodig om dit in het park te doen.
Het is in ieder geval anders. Wel grappig dat ze de Efteling aanhalen om het verschil aan te duiden, terwijl ze nu juist daar een hotel IN het park aan het bouwen zijn.
Dutch23 terwijl ze nu juist daar een hotel IN het park aan het bouwen zijn.
Euh, er is toch wel een duidelijk verschil tussen echt "in" het park of "aan de rand" van het park.