NR92 Dit is ook meer het doel. Dat ze in interne documenten/richting de overheid de Efteling als voorbeeld nemen is natuurlijk snel voer voor fans om lekker te discussiëren, maar dat is niet nodig. Het product zal zo anders zijn en thematisch opgaan in de wereld van Ithaka, dat je het inderdaad beter kunt vergelijken met Europa-Park of Phantasialand.
1991 Zie ik nou een buitenzwembad in de plattegrond? zou er ook iets van een binnenzwembad komen in een centrumgebouw?
Op deze ingezoomde foto in het Looopings artikel, lijkt het daar wel op ja:
Het lichtblauwe rechthoekje vlakbij de rechter gebouwen, heeft veel weg van een zwembad. Gezien ook de andere kleur van het water vergeleken met de andere waterpartijen, zou het me niks verbazen als dit dus al ingetekend staat.
Ik denk dat er hier in dit centrale deel toch redelijk wat faciliteiten gaan komen. Receptie, restaurant, douche/toilet voor de tenten/staanplaatsen zijn noodzakelijk, maar het lijkt er dus op dat er ook een (klein) zwembad komt.
Maar, Toverland kennende zullen er misschien wel meer entertainment-achtige faciliteiten komen. Misschien een kleine speeltuin, bowlingbaan of podium? Dan zou ik wel een hele mooie stap vinden, waar ze zich dus mee kunnen onderscheiden van andere parken én meer aanbod geven aan de verblijvende gast op dagen dat het park maar tot 18.00 geopend is.
Waar ik wel benieuwd naar ben is hoe definitief deze plannen zijn. Zeker gezien die vacature online is gekomen voor een ontwerper, vraag ik me af of deze plannen niet nog volledig op de schop gaan.