Eduard Is dat zo? Of is dat zo vanuit een pretparkperspectief, maar zou het voor de gemiddelde bezoeker van de Efteling wel eens anders kunnen uitpakken.
Ja dat is zo. Het zijn totaal andere bewegingen (ronddraaien ipv schommelen) met totaal ander thema. Dan maakt het de gemiddelde bezoeker weinig uit in hoeverre twee attracties op elkaar lijken.
Dat is sws een punt waar we de Efteling niet zo hard op moeten aanrekenen wat mij betreft. Op hoeveel verschillende manieren kun je mensen entertainen met mechanische attracties? Ronddraaien, schommelen, achtbaanparcours of ander soort parcours volgen en dat is het eigenlijk wel. In dat beperkte kader vind ik dat de Efteling een prima attractietype toevoegt aan het park dat ruim voldoende verschilt van de rest.
Eduard een losstaand thema wordt gebouwd.
Het idee is juist dat er een themagebied wordt gecreëerd. Hoe de uitwerking daarvan uiteindelijk uitpakt kunnen we nu niet zeggen, maar dat ontkennen heeft nog geen zin.
Eduard Waarom niet aansluiten op Max en Moritz, of de Piranha. Eventueel op de Baron?
Waarom wel? Waarom zouden we de Efteling dwingen om meer attracties met hetzelfde thema te bouwen terwijl ze naar mijn mening sterker zijn in thema’s voor losstaande attracties bouwen. Ik wil overigens niet zeggen dat bijv de wereld van Sindbad een slecht idee was, integendeel, maar we moeten de Efteling niet dwingen een kant te kiezen (thema per attractie /minithemagebied vs grotere themagebieden). Doe gewoon per thema wat het beste past.
Robkuh84 Ik vind Sirocco juist het meest in de buurt komen (draaiende schijf met draaiende "karretjes".
Ik snap je punt maar ook daar zit genoeg verschil in. Sirocco is handmatig bij te sturen en daarin zitten de mensen naar het midden te staren, wat ook een totaal andere ritervaring biedt.