Aan de concept art te zien krijgen we wel die individuele tilt functie, want iedere bank staat daar in een andere richting.
Het Spookslot wordt vervangen door Danse Macabre
mikeee De banken staan allemaal op hun eigen kleine schijfje in een andere richting gedraaid, maar daarbij wel allemaal waterpas aan de grote draaischijf.
Ik word steeds een tikje enthousiaster over Danse Macabre. Dit zou zomaar zo’n moment kunnen worden waarop het ritsysteem daadwerkelijk onderdeel wordt van het verhaal en daarmee naadloos klikt - wat mij betreft de heilige graal onder de darkridesterren.
Maar zou het niet vreemd zijn, aangezien de Efteling dit samen met Intamin ontwikkeld heeft, dat de Efteling dan niet voor het maximale gaat? Het wordt toch het prototype, dus dan verwacht ik eigenlijk wel alle functies. Helemaal als het schommelen van de 6 schijven het dans effect juist versterkt en lijkt gemaakt en ontwikkeld specifiek voor deze ride. Maar we gaan het zien, het kost natuurlijk ook meer.
Overigens hoop ik echt dat de Efteling in de toekomst meer van deze plus sized deluxe 2.0 etc. infill/flatrides gaat bouwen. Natuurlijk, we weten nog niet of dit een succes gaat zijn, maar dit soort rides zijn eigenlijk perfect om een themed experience te creëren. Iets waar de Efteling op deze wat kleinere schaal altijd hoog mee scoort (Villa Volta, Baron 1898). Een droptower mag de volgende zijn na Circus Balance wat mij betreft.
Dutch23 Overigens hoop ik echt dat de Efteling in de toekomst meer van deze plus sized deluxe 2.0 etc. infill/flatrides gaat bouwen.
Het doet heel erg denken aan Tomb Raider, en hoe die een standaard top spin kon ombouwen tot een enorme experience.
Dit is dan weer een soort van Simulator 2.0, met fysieke sets
Dutch23 Ook prototypes kosten geld.
Het project kost 25 miljoen euro en dat is inclusief plein en horeca.
Nu ken ik de budgetten qua verdeling niet, maar dat is een aardig strak budget voor een attractie inclusief aankleden van het gebied van dat formaat.
En ik gok dat de Efteling alle ballen in het theming mandje gooit zowel binnen als buiten.
Ook met een animatronic of meerdere daarvan verwacht ik niet veel gezien het budget, en ik vermoed dat de kat die we vaak hebben zien opduiken de meest geavanceerde animatronic gaat worden, met die kat is iets, alleen wat weet ik niet maar dat die een prominente rol gaat spelen durf ik wel hardop te beweren.
De dirigent zal denk ik als die in de attractie komt geen animatronic zijn maar een kleine projectie die je door de zaal begeleid om je aandacht ergens naartoe te trekken.
En als het wel een fysiek figuur word zal die naast bewegende armen verder minimale bewegingen hebben in het gezicht vermoed ik, en een vaste gezichtsuitdrukking hebben dit omdat je met de grote bewegingen van de banken en het platform weinig tijd zal krijgen om lang naar die dirigent te kijken.
Maar goed het is allemaal koffiedik kijken, misschien worden we nog aangenaam verrast, en worden alle verwachtingen waargemaakt, en ik ben wel razend enthousiast over de nieuwe ride maar wil nogmaals benadrukken, mijn verwachtingen hou ik laag.
Want hoe vaak hebben we wel niet met zijn allen enthousiast zitten wegdromen bij de animatronics die gemaakt werden voor de Efteling door Garner Holt en dat het eindresultaat toch een tegenvaller was voor veel mensen?
Ik bedoelde ook niet te zeggen dat het goedkoper is. M'n punt was vooral dat het voor Intamin aantrekkelijk is om een prototype te bouwen met alle mogelijkheden. Dat verkoopt makkelijker dan een paar plaatjes en een animatiefilmpje.
JeepeeB Het project kost 25 miljoen euro en dat is inclusief plein en horeca.
Nu ken ik de budgetten qua verdeling niet, maar dat is een aardig strak budget voor een attractie inclusief aankleden van het gebied van dat formaat.
En ik gok dat de Efteling alle ballen in het theming mandje gooit zowel binnen als buiten.
Toen ze dit project aankondigde leek mij 25 miljoen ook weinig, maar ik denk dat we van het horeca aspect niet gigantisch veel moeten verwachten. Ze noemen het niet voor niets in algemene zin horeca en geen restaurant. Ik verwacht dus eerder een Kombuys dan een Backerei Krumel. Ik denk dat je met 20 miljoen voor de attractie en 5 miljoen voor de rest er ongeveer wel bent.
Intamin zal het prototype wel aan een vrienden prijsje leveren als ze er nog willen verkopen aan andere parken als showcase als ze zakelijk inzicht hebben. Ze hebben er nog op de plank liggen op de site die stof vergaren en misschien nooit concreet worden vooral de motion based rides. Iemand moet de eerst stap zetten en als first kan je dan wel eens een korting geven lijkt me.
PretparkPro Als de Efteling ook geholpen heeft met de ontwikkeling zal de prijs al helemaal lager liggen
Geen idee of hier een apart topic voor aangemaakt moet worden, maar zo te zien komt er een docu van de Vijfzintuigen over het Spookslot en de Historie van Station Halfweg.
Dutch23 Wow! Kan niet wachten, beelden in de trailer zijn al fantastisch.
Niet verwacht dat er zoveel bewegend archiefmateriaal zou zijn, kan niet wachten!
Wat vet! Die beelden van de bouw heb ik nooit gezien. Waar komen die vandaan? En wie is die dude met de baard aan het einde?
Wat een fantastische trailer, dat belooft veel voor de daadwerkelijke documentaire!
Wat een verdomd vette trailer zeg! Ik kan niet wachten op het eindresultaat.
Gaaf!
Ik zag de trailer vanmiddag op de Efteling beurs in Drunen. Echt super gaaf!
Ik heb de trailer ook gezien op de beurs vanmiddag, echt heel gaaf! Wordt vast weer een heel leuke en interessante documentaire!
Fijn dat dit soort beelden eindelijk uitlekken, van iedere attractie in het park bestaan dit soort beelden maar de efteling (en bepaalde 'prominente' fans) zijn hier altijd bizar beschermend over geweest alsof er goud in handen ligt... Het zou geweldig zijn als iemand naast de mooie documentaires ook gewoon het ruwe materiaal eens online zou zetten dat iedereen gewoon van het hele spul kan genieten. Bij Fata documentaire miste ik een hoop stukjes footage welke wel gefilmd zijn, de DVDtjes daarvan liggen in het Gildehuys in de kast...
Super trailer. Nu al zin in.
Ontzettend gave beelden, fijn dat de Efteling meewerkt aan een fansite als de VZ, nogmaals hoe de Efteling omgaat met documentaires/making offs, en tegenwoordig de omgang met fansites is toch wel te prijzen.
Phantasialand sloopt gewoon, geen making of, geen docu, geen boek niks… ze hoeven het natuurlijk ook niet is goed stukje goodwill.