Geweldige trailer! Ik ben blij dat er zoveel aandacht en medewerking gekomen is voor de documentaire, dit wordt ongetwijfeld weer een pareltje!
Even nog on topic: ik heb alle vertrouwen over het ride-systeem en de uitwerking van Dance Macabre. Als er 1 pretpark is dat ik vertrouw om goede aankleding te doen, dan is het de Efteling wel. Je mag zeggen wat je wilt van hun recente projecten, maar Baron 1898 en Symbolica worden allebei internationaal geroemd, Sirocco is een ongelofelijke upgrade geweest van een simpele tea-cup ride, de upgrade van de Python heeft de baan ongelofelijk smooth gemaakt, Fabula is een gigantische verbetering op PandaDroom... over Max & Moritz kan je zeggen wat je wilt, maar het park had wel zoiets nodig... ik heb dus geen enkele reden om te twijfelen dat Dance Macabre iets geweldigs gaat worden, en ik zie heel veel mogelijkheden in het ride-systeem: wat ziet dat ding er ongelofelijk cool uit, met zoveel mogelijkheden.
Ik denk nu niet dat dit een kots-machine gaat worden, maar ik denk dat hier met een combinatie van animatronics, projecties, practical effects, rook-effecten (hoe ongelofelijk cool zou dat er niet uit zien om die rook van de schijf te zien afvallen) en belichting echt wel zeer leuke dingen gedaan kunnen worden. Ik heb het gevoel dat er qua theming het uiterste uit de kast gehaald gaat worden en als ik de individuele elementen zie, stelt het mij gerust.
Ook de hoeveelheid liefde en de details die er in verwerkt zijn, dingen die terugkeren uit het Spookslot, dan kan ik niet anders zeggen dan dat ik eigenlijk geen enkel park ken dat zo liefdevol omgaat met hun legacy en Dance Macabre lijkt bijna een liefdesbrief aan het Spookslot.
En ja, als het in 2024 tegen valt, mag je deze post gerust tegen me gebruiken. Maar ik heb er alle vertrouwen in, en dat zeg ik als een grote Spookslot-fan. Niets heeft het eeuwige leven, maar de geest leeft verder.