Mark Ik vind het moord en brand schreeuwen in dit topic wat voortijdig zolang we niet weten wat de vervanger van Spookslot wordt.
Ik denk/merk dat het aardig wat emoties naar boven brengt en men vanuit daar reageert (toegegeven dat ik daar bij hoor).
Het helpt denk ik ook niet dat er al heel lang een gerucht was over de sloop van het Spookslot. Het leek alsof dat er nooit ging komen en dan is het toch even wat anders als de kogel door de kerk is. Gezien het Spookslot veel nostalgische waarde heeft, is het toch wel even een bittere pil die je moet doorslikken. Ik denk dat veel mensen hier gewoon even hun ei kwijt moeten.
Pascal-Manu EDIT: Verder wil ik nog wel even kwijt dat er veelal op mijn berichten nogal negatief gereageerd wordt, terwijl ik het altijd netjes houd, niemand bevooroordeel, regelmatig vanuit eigen ervaringen spreek en vaak vanuit een persoonlijke mening. Ik vind het leuk om ideeën uit te wisselen, mijn visie op bepaalde dingen los te laten, reacties te geven op anderen. En als ik vanuit de mening van een ander niet netjes ben, dan ben ik altijd netjes om mijn excuses aan te bieden. Men hoeft het niet met me eens te zijn. Maar ik zou het zeer op prijs stellen als men het gewoon netjes houdt tegen elkaar, ipv dat mijn berichten (of die van een ander) worden afgedaan als de reinste onzin of dat er elementen uit berichten worden gehaald die bekritiseerd worden terwijl bijvoorbeeld mijn verhalen (en die van anderen) over veel meer gaan. Het maakt het bijna niet meer leuk om nog ergens op te reageren. Dat terwijl de Efteling echt mijn grootste passie is.
Hier kan ik mij ook wel in vinden. Ik ben niet iemand die zich makkelijk uit het veld laat slaan, maar af en toe vind ik het jammer hoe er soms op mij (en andere) gereageerd wordt. Veelal zie ik leuke discussies, maar ik zie ook dat er soms lacherig gedaan wordt om de mening of onwetendheid van een ander. Dan denk ik : Joh, je kan iemand ook even netjes informeren. Al die info is jou ook niet zomaar komen aanwaaien. Daarnaast heeft niet iedereen de zelfde resources voor informatie en weetjes.
Sorry, dit is heel offtopic, maar ik wilde er toch even op in gaan.