"Dan ga ik voortaan wel naar Duinrell." Schitterende dramareacties hier en daar.
Zonder gekheid: jammer dat een iconische attractie verdwijnt, maar als het gebouw niet meer te redden is, de show met slechts één vonkje in de hens zou kunnen vliegen en het gros van de bezoekers waardeert het Spookslot laag, dan is het logisch dat er vervanging komt.
Als het ook een wat duisterder, spookachtig sfeertje krijgt, kan er op die plek in uitgebreidere vorm zomaar iets heel moois komen. Want eerlijk: zo mooi als de ligging en de weg naar het Spookslot vanuit het Sprookjesbos waren voordat de Pardoes Promenade kwam, is het nooit meer geworden. Laat staan toen hetzelfde pleintje opeens een Pandadroom-ingang erbij kreeg. Met de focus nu meer op gebiedsontwikkeling, heb ik er alle vertrouwen in dat er iets moois voor terug komt, in dezelfde wat duisterder sferen.
In maart hebben we een familieweekendje in de Efteling, nog net op tijd om m'n neefjes bang te maken in het Spookslot. En ik koester de herinnering aan deze Toppop-opname met Kate Bush in het slot: