Pascal-Manu Ik ben bang dat dit onderdeel is van de mensen met een passie voor Efteling, ik merk inderdaad ook dat er vaker agressief wordt gereageerd in eigenlijk voornamelijk de topics van Efteling. Het hoeft absoluut niet slecht te zijn, want mensen verdedigen een mening waar ze volledig achter staan. Maar met de algemene vorm van communicatie via Social media, zie je dat deze manier van communiceren ook meer vertaald naar fora als die van ons (ik zeg ons, want wij leden zijn het forum en maken of breken het). Het enige wat je kunt doen, wat de meesten trouwens doen, is gewoon rustig doorgaan met berichten. Twee seconden nadenken voor je het plaatst en waar nodig aanpast. Discussies kunnen hard gaan, daarvoor zijn het discussies, maar het PPC team zal vanzelf echt ingrijpen als het echt de verkeerde kant op gaat.
Wat betreft Spookslot, ik heb hier geen echte gevoelens bij. Als het daadwerkelijk zo belangrijk was voor Efteling hadden ze wel geplust door de jaren heen. Aangezien dit niet gebeurt is was het te verwachten dat dit stuk land gebruikt zou worden voor een nieuwe prominente uitbreiding.