Het Spookslot wordt vervangen door Danse Macabre
Da's jammer, want de tekeningen vind ik er sfeervoller uit zien dan de snippets die we tot nu toe van de Efteling hebben gehad.
- Bijgewerkt
Vanmiddag een nieuwe Making-of aflevering. O.b.v. de thumbnail, lijkt de stijl van die tekening toch aardig op de zogenaamd gelekte tekening. Wellicht toch serieuzer dan sommigen denken?
De youtube making of geeft al wat nieuwe inzichten. Ziet er erg goed uit, niet?! Ben benieuwd hoe dit echter overdag uit ziet. Of het dan ook zo eng is.
BlueSpirit Haha, je was me net voor. Dit ziet er zeker uit als nieuw artwork van de wachtrij. Ziet er erg goed uit, maar ben benieuwd hoe dit werkt met hele mooie zonlicht dagen. Het wordt nu als een donker tafereel gescheten, maar dat is in werkelijkheid natuurlijk niet echt zo. Overgroei zou wel voor een soort mythisch gevoel kunnen zorgen denk ik.
CornelusKuyles Ik denk dat dat persoonlijk mee zal vallen. Zeker als er genoeg bebossing/groen omheen komt en er een geheel van wordt gemaakt, is dat goed te doen. Kijk bijvoorbeeld naar de diverse Haunted Mansion in de Disney parken. Die bootsen dit effect met helder zonlicht ook redelijk goed na. Kleur en bepaalde kleurtinten/-effecten doen daarin veel.
Arathonk die bovenste past perfect met de foto van de making Off van vanmiddag we moeten ze eigenlijk langs elkaar plaatsen
The_Bullgod Je hebt namelijk gewoon gelijk, maar de afkorting DM is al in gebruik, zoals je zelf waarschijnlijk ook wel al weet.
Hoe zou jij dan Dance Macabre afkorten?
Ha, nu ben ik heel hard aan het nadenken. Kom alleen op direct messages. Wordt een 'oh-jaatje'.
Ik zou het dan doen als de vliegende hollander. VHE. Dus DME.
Feit: Jeroen is een betere ontwerper dan Sander. Wat ziet dit er (alweer) goed uit.
(feit = mijn mening, weet ik!)
Een mooie aankleding van de wachtrij
Station-de-Oost Feit: Jeroen is een betere ontwerper dan Sander. Wat ziet dit er (alweer) goed uit.
(feit = mijn mening, weet ik!)
Sander ontwerpt hier net zo goed aan mee hè.
CornelusKuyles Misschien is het toch een binnen scene op een soort binnenplaats iedereen gaat er vanuit dat dit buiten gaat worden. Zoiets als het bos in die wachtrij van E.T. in Universal?
Dit is buiten, geloof niet dat de ruimte er is dit binnen te creëren. Nadeel wat ik dan wel gelijk zie is weer gebrek aan enige bescherming tegen weerselementen, hopelijk zorgen de bomen die blijven staan hier meer voor dan bij Baron of M&M. Met dat in het achterhoofd lijkt het me hier een veel minder groot issue als bij die andere twee attracties.
Ik vind het een prachtige plaat en word erg enthousiast van de sfeer die het park met deze attractie wil creëren. Kan tot nu eigenlijk weinig kritische opmerkingen plaatsen en daar ben ik oprecht blij om!
Gave aankleding van de wachtrij. Via de grafstenen kunnen ze dan al een duidelijk verhaal vertellen door de belangrijkste personages van het verhaal uit te lichten (wie weet komt de Kate Bush grafsteen hier ook wel terug, zou wel een mooi eerbetoon zijn). Zo te zien gaan de wachtrijhekken linksonderin de afbeelding door tot de poort, dus denk dat daar dan een algemene meandering is.
- Bijgewerkt
Afgaande op de thumbnail worden we weer verwend met een sfeervolle wachtrij die onderdeel van het verhaal is! Als je ziet wat voor een effect de beste wachtrij-die-het-verhaal-uitbeeld van de Efteling (die van de Vliegende Hollander) en de wachtrij van de Haunted Mansions hebben, lijkt me zo'n wachrij-kerkhof een niet te onderschatten onderdeel van de totale sfeer en beleving. Fijn dat de Efteling na de redelijk basaal gethematiseerde wachtrijen van Symbolica en Baron 1898 of de schreeuwerige en diepgangloze wachtrij van Max & Moritz nu weer lijkt uit te pakken met dat wat zo positief werkte voor het (internationale) imago van de Vliegende Hollander.
Overigens: dat beeld bij de grote tombe in het midden van de plaat zou heel goed een beeld van de dirigent, Jozef Charlatan, kunnen zijn. De houding van het beeld en het streepje omhoog in zijn hand (de dirigeerstok) geven mij in ieder geval die indruk. Maar afijn, misschien komt daar vanmiddag duidelijkheid over.
Ik heb veel sterker het gevoel dat de conceptart op de Thumbnail de uitgang is ipv de que voor de ingang. Eigenlijk precies zoals “Boot Hill” bij Phantom Manor, DLP
- Bijgewerkt
ToTheMoon Dat lijkt me te krap met de output die je krijgt, er kunnen namelijk 108 mensen per keer in de rit. Die gaan allemaal tegelijk eruit.
Het gedeelte binnen de rode cirkel lijkt op het personeelshokje + de minimalelengteaanduiding. Links onder zou dan de ingang van de wachtrij zijn gezien dat hek dicht kan en rechtsboven niet. Als je goed kijkt zie je linksonder ook stalen hekken van de meandering.
Markiewong Weet niet of het omcirkelde de minimalelengteaanduiding zou zijn, dit zou dan wel erg laat in de wachtrij zijn. Dacht eerder misschien aan een uitleg van het verhaal (zoals bij Villa Volta) of eventueel een frisdrankautomaat zoals bij JEDD?
- Bijgewerkt
De afbeelding die hier de thumbnail te zien is zal inderdaad van de wachtrij zijn (ingang).
Als je kijkt naar de gelekte tekening dan lijkt dat rechts onderin te zijn. Kijk maar naar dat graf in het midden.
Edit: watermerk is hier niet zo makkelijk haha. Maar de foto is hier te vinden: