laurenstp qua details of decoraties mss wel maar qua gebouw niet meer denk ik..

Tim Ligt het aan mij, of lijkt die kat los te staan van de rest van de print? Alsof het er niet bij past, misschien door de kleuren of hoe het is in geschaduwd?

Rofl volgens mij ligt het aan de fotos van Niels. Die zijn in een vrij vertekende hoek gemaakt.

8 dagen later

Ik vraag me nu dus af, hypothetisch gezien, wat als het wél een gemeentelijk monument was geworden? Moesten ze de boel dan weer in oude staat herstellen? Spookslot compleet opnieuw opbouwen?

• Mich heeft hierop gereageerd.

Mich Lijkt me sterk, de gemeente had immers allang een sloopvergunning afgegeven, een traject om tot gemeentelijke monumenten status te komen is best tijdrovend als men het pand een monument vond hadden ze dit traject al ruim voor de aankondiging van de sloop moeten aanvragen.

De Efteling heeft aan alle voorwaarden gedaan om tot de sloop te komen, enkel de gemeente had toen de aanvraag tot monument status binnen kwam en men zelf er van overtuigd was dat het hier inderdaad om een monument ging een bouw/sloop stop kunnen afkondigen.

15 dagen later

RoelRoel Nee, de video is niet verwijderd, mogelijk dat alleen de instellingen van die video zijn veranderd.
      Je moet dus de video op youtube gaan bekijken.

• MrRC vindt dit leuk.

RoelRoel Is de video verwijderd of ligt het aan mij?

Nee hoor, de video is niet verwijderd. Maar zoals @The_Bullgod het ook al schrijft, je kan de video gewoon zien.
      Volg de link "Bekijken op YouTube".

MrRC Ah nu werkt het wel, inderdaad. De vorige keer ging de link steeds naar de beginpagina.

Wauw, hier heeft iemand echt veel werk ingestoken.

• MrRC vindt dit leuk.
        15 dagen later

Het schijnt dat dit de patenten zijn van Intamin's Dynamic Motion Stage (ofwel Danse Macabre). De aanvraag werd gedaan in juli 2021 door een firma genaamd Raw Tex, dit zou een schuilnaam van Intamin zijn. Sinds oktober vorig jaar is het patent toegekend. Gevonden via Twitter.

https://patents.google.com/patent/DE202021103837U1

Wellicht dat we dit alles met een grote korrel zout moeten nemen, maar de tekeningen lijken overeen te komen met het project dat in de Efteling verrijst.

Als er een "drop" in Dance Macabre zit, is het onwaarschijnlijk dat dit deze constructie toegepast gaat worden, want anders moet er wel een erg diepe kelder moet worden gemaakt (gebaseerd op de vaste constructie in het midden (NR. 18)). Deze constructie lijkt mij sowieso niet heel aannemelijk bij een draaischijf van het formaat van Dance Macabre, hij fundeert namelijk op een heel klein oppervlak.
        Normaal bij simulatoren die alle kanten op moeten zwenken en op verschillende hoogten functioneren worden 6 cilinders toegepast (lucht of hydraulisch) op de grond per 2 gepaard en onder de simulator versprongen per 2 gepaard gemonteerd, als voorbeeld, zie de link.

En dan wordt op de simulator een draaischijf gemonteerd. Ik kan niet beoordelen of dit op de schaal van Dance Macabre mogelijk is, maar het genoemde patent trek ik, voor Dance Macabre in twijfel.

• Zingo heeft hierop gereageerd.

Ronny

Volgens de animatie van Intamin zelf is het toch echt wel de opzet zoals zichtbaar in het patent

• Ronny heeft hierop gereageerd.

Zingo Goed opgemerkt, mijn bezorgdheid was dus voor niets🙄 Dan verwacht ik binnenkort wel een behoorlijk diepe bouwput, zou ook enigszins het budget verklaren.

• Mark heeft hierop gereageerd.

Als ik die video nog eens goed bekijk lijkt in nr 18 van het patent een extra dikke cilinder te zijn gehuisvest, waarschijnlijk de gene die het grootste deel van het gewicht zal dragen,

• MrRC heeft hierop gereageerd.
              • MrRC vindt dit leuk.