Sodeknetter, dat is nog best een heftig ritsysteem. Ik dacht dat we een beetje zouden wiegen op de maat van de muziek, maar dit is gewoon een breakdance 0,5. Ik weet nog niet wat ik daar van moet vinden. Hopelijk gaat de aandacht niet al te veel uit naar de bewegingen maar vooral naar het decor.
Het Spookslot wordt vervangen door Danse Macabre
Eerder werd er gesproken over Jozef Charlatan, maar deze lijkt nu hernoemd naar Otto Charlatan, of heb ik iets gemist?
Kapitein_Van_Der_Decken Wel benieuwd naar de duur van de attractie met de capaciteit op de concept art (108 mensen per bezoek) zou je bij een attractieduur van 5 minuten op een capaciteit komen van 1.296. Dat zou toch al wel redelijk wat zijn en je hebt een best wel lange ritduur daarmee.
Een ritduur van 5 minuten geeft natuurlijk geen 1296 personen per uur aan capaciteit, mensen moeten ook nog In en uitstappen natuurlijk, dus de ritduur zal wat korter zijn, en de capaciteit ook alsnog iets lager.
Leuk, de eerste Intamin Breakdance! En al die Efteling fans altijd klagen dat kermis attracties niet werken in de Efteling
Kapitein_Van_Der_Decken Wel benieuwd naar de duur van de attractie met de capaciteit op de concept art (108 mensen per bezoek) zou je bij een attractieduur van 5 minuten op een capaciteit komen van 1.296. Dat zou toch al wel redelijk wat zijn en je hebt een best wel lange ritduur daarmee.
Ja, in theorie. De rittijd die je noemt is inclusief instappen, beugelcontrole, rittijd, en uitstappen. De rittijd zal vast geen 5 minuten zijn, ik gok eerder een minuut of 2.
Wow, dit kan een prachtige attractie worden. Heel fijn dat er weer een 'infill' komt in de Efteling. Het is natuurlijk een grotere infill dan een draai- of zweefmolen. Maar heerlijk dat we weer een attractie in de categorie Villa Volta krijgen.
Ook de details in de tekening zijn interessant. Zoals de harp die te zien is in 1 van de ramen van het gebouw. Ook de ruimte onder de schijf is zichtbaar zodra de attractie kantelt. Ben heel benieuwd wat dat gaan doen voor voor de beleving.
QDude24 Intamin Breakdance!
BreakDanse Macabre
- Bijgewerkt
De capaciteit is al een tijdje bekend en wordt gecommuniceerd als: 1250 per uur.
Dan kom je uit op ongeveer elke 5 en halve minuut een rit. Danse Macabre het muziekstuk duurt nu iets minder dan 4 minuten. Voila.
- Bijgewerkt
Wat is de duur van een gemiddelde dome theater ride? De brochure van een intamin Dome ride (die dan iig kwa opzet redelijk vergelijkbaar is met deze ride) zegt dat het maximaal 80 man zijn per rit, en daar een uur capaciteit van 1600 per uur mee gehaald kan worden. dat betekend iedere 3 minuten een rit. Daar heeft iedere stoel individuele beugels, die vast gecheckt moeten worden. Ik kan me hier best voorstellen dat het 1 beugel per rij is. 1200 per uur met meer mensen per rit en allicht makkelijker te controleren beugels moet dan best te doen zijn lijkt me.
Ik ben trouwens echt heel erg hyped over de attracite, echt een spookslot 2.0. Hommage aan het origineel, maar dan echt helemaal spectaculair met de techniek van nu. Hulde aan de Efteling hiervoor. Hopelijk doen ze hetzelfde met hun andere klassiekers wanneer die de houdbaarheidsdatum hebben bereikt!
Dat found footage vind ik trouwens helemaal niks, plus, het moet zich afspelen ergens in 1800(?), maar die vent is aan 't vloggen, echt stijlbreuk met het vertellen van het (volgens mij super interessante verhaal), wat mij betreft echt zonde van de making off.
De attractie lijkt ook toegankelijk te worden voor mindervalide mensen.
Ik had ook verwacht dat we rustig zouden draaien/kantelen op de maat van de muziek.
Maar nu er echt gesproken wordt over een Thrill ride lijkt het mij dat het toch wat heftiger wordt dan ik op voorhand had verwacht.
- Bijgewerkt
Ruubje je begrijpt me verkeerd. Het idee van Villa Volta, het 365 graden draaien zoals jij zegt, bestond altijd al voor Villa Volta in een kermis niveau. De Efteling heeft het toen doorontwikkeld naar een volwaardige attractie. Tenzij jij dit eruit vindt zien als een Breakdance op de kermis, kun je van deze attractie hetzelfde zeggen. Overigens staat het decor hier zeker niet stil.
Cornelius Dat found footage vind ik trouwens helemaal niks, plus, het moet zich afspelen ergens in 1800(?), maar die vent is aan 't vloggen, echt stijlbreuk
Max& Moritz speelt zich ook 10 jaar vóór de uitvinding van de gootsteen plopper af. Toch gebruiken ze een gootsteen plopper op de treinen.
Ik ben blij om nu officieel het attractie type te mogen aanschouwen. Heel erg benieuwd naar de verdere vorderingen! De making of video vind ik wel een beetje aan de langdradige kant…
Dutch23 Enorm tof om te horen dat hier rekening mee gehouden wordt! Chapeau efteling! Ik ben enorm benieuwd naar het eindresultaat!
Hopelijk zit je niet teveel naar elkaar te kijken maar gebeurt er genoeg in de decors eromheen. Maar dat kunnen we aan de Efteling wel over laten.
Tim misschien is dat wel de man die we horen praten in de making off (Stanley Burleson)
Tonnie Ik vraag me vooral af of iemand zoals ik die niet in Sirocco en Villa Volta gaat omdat ik er misselijk van word of ik hier dan wel tegen kan?