Ik vind die terugkerende elementen erg leuk! Alleen... Waterspuwers aan de binnenkant van een kapel? Middeleeuwse sprinklerinstallatie?

PretparkPro Dat was ook exact mijn idee: je start in de catacomben (waar mss zelfs de monniken kunnen terugkomen), de dirigent slaat de maat aan en de dans begint. Naarmate de muziek vordert stijgt het plateau om met het hevige stuk ook heviger te bewegen (de geziene tilt) zodat je ook een stuk van de catacomben tot leven ziet komen (zoals de kist van de graaf die open gaat) om met de climax en de donderslag naar beneden te vallen 😁

• Tim vindt dit leuk.

Intamin heeft net op Youtube hun video geupload! 😎
    Hierin zien we alle acties (heave, drop, til, roll, rotatie van de schijf, volledige rotatie van de afzonderlijke cabines, etc)

Niek Dit heeft echt alles in zich een ware topper in het park te worden! Is het al 2024🥹

Dit filmpje lijkt toch te bevestigen wat ik al dacht. Het in en uitstappen gebeurd niet in de catacomben, maar wanneer de schijf omhoog staat. Dat kun je zien aan de deuren die er op die hoogte zitten.

Overigens ben ik heel benieuwd of dat de Efteling ook de afzonderlijke tilt mogelijk heeft voor de 6 schijven. Daar kun je het dansen nog sterker mee realiseren.

Niek wat me hier aan opvalt is dat het er naar uitziet dat we wel boven in de koepel instappen en de kelder enkel bij het tilten echt zichtbaar word voor publiek. Als je ziet tot hoe ver het plateau in horizontale positie kan zakken.

Edit; Dutch was me net voor

Ik hoop vooral dat ze gebruik maken van die 3 m/s val voor iets jumpscare achtigs•

Heeft iemand een vergelijking voor de 3 m/s val? Ik kan me nu niet even voorstellen hoe heftig dat is

Crowket een sprintje trekken is sneller. Maar het gaat hier ook vooral om de acceleratie, in slechts 3 meter ga je van 0 naar 3 m/s en weer terug. Beetje gewichtsloosheid ga je wel voelen, maar niet iets bijzonder heftigs. Vooral ideaal voor een onverwachts schrikmoment.

Dutch23 Precies de vraag die ik ook heb. Ik mag hopen van wel voor de extra wow factor. Toen ik het zag dacht ik: dat is gewoon de bewegende grond van Spookslot

Niek Het is toch eigenlijk ook wel bizar dat de Efteling dit laat publiceren door Intamin... Daar gaat je primeur qua mogelijkheden en het geheimzinnige aan de attractie!

Aquaslide Alsof de Truus uit Delft dit gaat zien. Genoeg mysterie en verrassingen voor hen 🙂

Aquaslide Ze publiceren zelf toch ook de animatie al? Dit zal best zijn afgesproken tussen beide partijen hoor.

Toffe technische mogelijkheden, maar ik hou rekening er mee dat we ze niet allemaal krijgen, iets met verwachtingen zo laag mogelijk proberen te houden 😊

JeepeeB

Zit wat in, Efteling kennende: less is more

Een beetje hetzelfde idee als met Baron: na de drop direct terug naar het station.

Of Vogelrok: een enkele 8

Er wordt zelden echt alles uit de kast gehaald.

Ruubje Sorry maar bij de Baron less is more zeggen gaat bij mij echt niet op. Als er één B&M is die tot in de puntjes verzorgd is is het de baron wel. Een Divecoaster is nou eenmaal een one-trick pony.

Bij de Vogelrok mist inderdaad wel wat theming , aan de andere kant blijft het een achtbaan in het donker ( zoals zo mooi omschreven op de borden 🤣) die toch internationaal redelijk hoog aangeschreven staat door de rit zelf. Ik doe hem ook altijd graag!

Terugkomend op dit project zullen vast niet alle functies op de attractie zelf zitten maar staat er zo verdomde veel theming in en om dat je mond er van open valt , des Eftelings😍

Aan de concept art te zien krijgen we wel die individuele tilt functie, want iedere bank staat daar in een andere richting.