- Bijgewerkt
Kevjoe Als ze in de Efteling een themagebied op z'n Phantasialands willen maken, is het land te klein denk ik. Er wordt nu al geklaagd dat er bomen moeten sneuvelen in de Efteling... in Phantasialand staan er amper bomen in de themagebieden.
Laat elk park maar z'n ding doen.
Wie zegt dat een versie van de Efteling boom-loos zou moeten zijn? Je kunt prima een dergelijk themagebied ontwikkelijk met meer dan genoeg groen er in. In zekere zin in het sprookjesbos zelfs zo'n gebied.
Je moet alleen de ruimte er ook voor hebben.. en laat de Efteling toevallig héél wat ruimte hebben die PHL niet heeft.
Dutch23 Ik ben dan van mening dat de themadozen van Phantasailand totaal geen diepgang hebben op concept gebied. Het gaat er daar vooral om dat het mooi oogt en niet of het realistisch of logisch is.
Ergens ben ik wel nieuwsgierig waar je op doet. Persoonlijk vind ik het bijvoorbeeld vreemd dat bijvoorbeeld vanuit afrika de achterkant van Alt Berlin te zien is. Die je prima zou kunnen wegwerken door juist de achterkant aan het Afrika Thema aan te passen.. maar dat zou er nog meer zo'n "Doos" van maken, zoals jij het noemt.
Wel is de Storytelling bij PHL vaak erg slecht. Er zitten behoorlijk wat verhalen in het park. Sommigen gaan dieper dan anderen, maar in de praktijk komt dat heel weinig naar voren. Wellicht dat daarom soms dingen onlogisch lijken?
Ik vind echter niet dat je het qua concept slecht of een gebrek aan diepgang kunt noemen. Ik ken weinig parken die iets dergelijk immersieve gebieden weten te plaatsen en juist de verhalen die men probeert te vertellen zijn beduidend logischer en beter dan bijvoorbeeld een Joris en de Draak, Max en Moritz of Baron. Alleen dus.. slecht verteld.