De attractie lijkt ook toegankelijk te worden voor mindervalide mensen.
Het Spookslot wordt vervangen door Danse Macabre
Ik had ook verwacht dat we rustig zouden draaien/kantelen op de maat van de muziek.
Maar nu er echt gesproken wordt over een Thrill ride lijkt het mij dat het toch wat heftiger wordt dan ik op voorhand had verwacht.
- Bijgewerkt
Ruubje je begrijpt me verkeerd. Het idee van Villa Volta, het 365 graden draaien zoals jij zegt, bestond altijd al voor Villa Volta in een kermis niveau. De Efteling heeft het toen doorontwikkeld naar een volwaardige attractie. Tenzij jij dit eruit vindt zien als een Breakdance op de kermis, kun je van deze attractie hetzelfde zeggen. Overigens staat het decor hier zeker niet stil.
Cornelius Dat found footage vind ik trouwens helemaal niks, plus, het moet zich afspelen ergens in 1800(?), maar die vent is aan 't vloggen, echt stijlbreuk
Max& Moritz speelt zich ook 10 jaar vóór de uitvinding van de gootsteen plopper af. Toch gebruiken ze een gootsteen plopper op de treinen.
Ik ben blij om nu officieel het attractie type te mogen aanschouwen. Heel erg benieuwd naar de verdere vorderingen! De making of video vind ik wel een beetje aan de langdradige kant…
Dutch23 Enorm tof om te horen dat hier rekening mee gehouden wordt! Chapeau efteling! Ik ben enorm benieuwd naar het eindresultaat!
Hopelijk zit je niet teveel naar elkaar te kijken maar gebeurt er genoeg in de decors eromheen. Maar dat kunnen we aan de Efteling wel over laten.
Tim misschien is dat wel de man die we horen praten in de making off (Stanley Burleson)
Tonnie Ik vraag me vooral af of iemand zoals ik die niet in Sirocco en Villa Volta gaat omdat ik er misselijk van word of ik hier dan wel tegen kan?
- Bijgewerkt
Een mooi eerbetoon aan het Slot, gefilmd in 8K. De mooiste beelden die ik ooit van de attractie heb gezien!
Hoewel ik eigenlijk helemaal niet houd van geesten en van griezelen word ik toch wel erg benieuwd naar deze rit en wil ik hem zeker een keer gaan proberen. Mooi dat je in de banken echt danst op de Danse.
Het doet me ook een beetje denken aan het meedansen in de vaarders van Symbolica, in de danszaal aan het einde.
Het is gewoon een kruising tussen een Take-Off en Trauma Towers in Pleasure Beach.
- Bijgewerkt
Even een uitgebreidere reactie op de eerste aflevering. Het mag duidelijk zijn dat dit vooral een intro is van de making of. De focus ligt nu nog vooral op het schetsen van de leefwereld waar het verhaal zich afspeelt en het ontplooien van dat verhaal. Ik verwacht dat het verhaal iets in de strekking gaat zijn van:
Otto heeft het orgel geërfd van zijn familie waaronder zijn voorloper in de familiestamboom Jozef. Jozef (de vertelstem van de making of), stuurt doormiddel van het orgel waar hij nog mee verbonden is en die als een soort ouijabord kompas dient, zijn nakomeling naar de verborgen abdij in de bossen. Zijn vrouw Virginie is degene die in contact staat met Jozef en dus gegidst wordt. De abdij zal nog bewoond zijn door de geest van Jozef en daar zullen we waarschijnlijk de gruwelijke geschiedenis van de abdij herleven.
Edit: volgens het nieuwe blog bericht heeft Virginie het orgel geërfd en was het ooit van, jawel, haar betovergrootvader die een dirigent was en plots van de aardbodem verdwenen is. Het zou dus ook zo kunnen zijn dat de betovergrootvader van Virginie haar wilt waarschuwen voor de familie Charlatan en dus ook haar man. Waarschijnlijk is Jozef Charlatan de eigenaar van de abdij en is de betovergrootvader van Virginie daar omgekomen. Bron: klik
De focus ligt nu vooral op het verhaal, maar ik denk dat de volgende aflevering de verhouding eerder andersom gaat liggen. Meer praktische informatie en iets minder verhaal. Overigens denk ik niet dat het gehele verhaal verteld gaat worden in de attractie. Kijk naar Baron, die heeft ook een geheel achtergrond verhaal, maar in de attractie ben je onderdeel van de leefwereld en niet perse dat verhaal zelf. Ik verwacht hier dezelfde aanpak.
Daarnaast denk ik dat het Heksenpad toch wel de wachtrij gaat worden voor de attractie op een of andere manier. Het is natuurlijk al een hele mooie plek. Voor de fans jammer dat het verborgen stukje geopenbaard wordt, maar het park krijgt zo wel weer een mooi bosrijk stukje park erbij dat beter en intensiever gebruikt gaat worden.
Natuurlijk was de verrassing van het attractie type niet meer van de toepassing voor de fans, maar toch fijn om een betere en duidelijker beeld te krijgen van de scene binnen. Overigens laten ze bijvoorbeeld het plafond heel duidelijk buiten beeld en heb ik het idee dat veel van de scene weggelaten is. Hopelijk snel meer!
Ik meen eerst ergens iets gelezen te hebben van een drop ergens in de rit ook vanmorgen in een bericht en nu zie ik dat nergens meer terug.
Daar ben ik ook benieuwd naar. In de filmpjes zie je best heftige bewegingen al. De schijf gaat best een eind omhoog.
Maar zou dit het maximale zijn of zou hij ook nog verder naar beneden (of boven) kunnen?
PretparkPro stond volgens mij op Looopings