En dan toch nog na die 150.000 inschrijvingen in eerste instantie 2.500 boeken uitbrengen 😆 .
Hebben ze echt leuk georganiseerd als ik de beelden mag geloven, een vorm van ‘Halloween’ in de Efteling die ik wel toesta, baal dat ik er niet bij was.
Laatste dagje Spookslot en dan vanaf morgen weer een bouwtopic die we kunnen volgen, kan niet wachten 😁

FloridaMan 150.000 inschrijvingen van mensen die middernacht naar de Efteling willen om enkel het Spookslot te zien. Hoezo niet populair ...

• R013 heeft hierop gereageerd.

The_Real_Infernape dit is iets als in de jaren 70 de meest energie zuinige auto bouwen. Dan komen met een waardige opvolger in 2022 , en wat blijkt hij is net zo zuinig als die van toen. Dan zal je ook niet met droge ogen beweren dat het een ontzettend zuinige auto is.
      Zo voelt deze aankondiging en beschrijving ook. Als het gericht is op familie, laat dan maar.

Pretparkgenot Dat is puur omdat je gratis naar binnen mag en het de laatste kans is. Heeft niets met de populariteit te maken.

laprikantan Huh, maar Spookslot is toch ook bedoeld als familieattractie? Er was in het begin een adviesleeftijd van 8 jaar maar verder is het altijd voor iedereen toegankelijk geweest.

Er staat me een interview met Van de Ven bij (Vijf Zintuigen?) waarin hij vertelt dat bewust is gekozen voor griezelige sferen maar geen schrikeffecten. Dat komt vrijwel identiek voor in de opsomming van Dutch23:

Dutch23 We gaan romantisch en sferisch griezelen. Geen makkelijk horror effecten, maar vooral spannende elementen.

Dat heeft vooral betrekking op de aankleding en sfeer natuurlijk. Daar bovenop komt nog het attractie aspect: de spanningsboog en manier van beleving wordt aangepast naar de moderne tijd, omdat de verwachting van wat een familieattractie is (net als de verwachting van wat een zuinige auto is) in de loop der jaren is verschoven. Daar lijkt goed op te worden ingespeeld, zo bevinden we ons straks middenin de actie in plaats van dat deze ergens ver achter glas plaatsvindt.

En wat betreft misselijkheid, die is bij Villa Volta ook bewust laag gehouden en die attractie wordt dikwijls volgens zelfs de meest kritische liefhebbers bestempeld als de beste van het park, dus dat hoeft geen rol te spelen in de geslaagdheid.

Trollenbol En wat betreft misselijkheid, die is bij Villa Volta ook bewust laag gehouden en die attractie wordt dikwijls volgens zelfs de meest kritische liefhebbers bestempeld als de beste van het park, dus dat hoeft geen rol te spelen in de geslaagdheid.

En als er een attractie is waar ik als fan juist veel kritiek op heb. De voor shows zijn saai en te lang, de attractie is technisch gewoon echt niet op orde (zie de mate van afwijking tussen de trommel en de schommel. Als er een ride is die modernisatie en liefde verdiend is het Villa Volta wel.

Maar genoeg off-topic :-p

Je kan zeggen wat je wilt, maar de Efteling doet wel zijn best om alles zo goed mogelijk te documenteren.

De grootste vraag voor mij momenteel:
          Wordt dit een Spookslot 2.0 met gelijkaardig verhaal vol van hergebruik en verwijzingen naar het verleden?
          Of mogen we een geheel nieuwe attractie verwachten die 'toevallig' op de plek staat, waardoor we enkele minieme verwijzingen krijgen?

Hoe lang na de sluiting zou het duren voordat er meer informatie over Dance Macabre gedeeld wordt door de Efteling? Van de Bob naar Max en Moritz was dit redelijk vlot toch?

Tim Het hergebruik van de muziek en de naam van de attractie zorgen ervoor dat het altijd verbonden zal zijn aan het Spookslot. Het muziekstuk vormt de hart en identiteit van het spookslot. Het zal me niets verbazen als het vol zit met elementen en verwijzingen uit het spookslot. Het lek van Looopings bevestigd dat ook.

laurenstp Hoe lang na de sluiting zou het duren voordat er meer informatie over Dance Macabre gedeeld wordt door de Efteling? Van de Bob naar Max en Moritz was dit redelijk vlot toch?

Ik denk niet dat we dit heel snel hoeven te verwachten.
              Er komt later vandaag nog een verslag van de sluiting gisteren van ons, en we spraken even kort met Fons, die gaf aan dat we de komende 2 jaar meer te horen krijgen, ik kreeg daar niet het idee van dat we binnenkort echt veel te hoeven verwachten.

laurenstp bij Max en Moritz was het allesbehalve vlot, de bouw was al lang en breed bezig terwijl we enkel nog de orginele concept art hadden gezien. Die bleek uiteindelijk ook niet meer te kloppen.

Danse Macabre draait al. 😋

• Mich heeft hierop gereageerd.
              • MrRC vindt dit leuk.

Loekiloeki het is blijkbaar geen succes want er is geen wachtrij 😄 van welke site heb je deze wachttijden trouwens? Op Looopings staat nog gewoon Spookslot🤔

Na deze foto kan dat 'de show is zo onveilig dat je door de vloer heenzakt'-argument al helemaal in de prullenbak. 😂 Zelfs 30 man kan prima.

Fons Jurgens eerder op Qmusic

Je kunt er ook niet meer doorheen lopen, we kunnen ook niks meer vervangen.

Dat betwijfel ik toch wel na het zien van deze foto en de video met Mari, Koos en Dré. Allemaal simpele technieken en 30 personen houden kan dus toch.

Pretparkgenot Na deze foto kan dat 'de show is zo onveilig dat je door de vloer heenzakt'- argument al helemaal in de prullenbak. 😂

Wat ik heb begrepen is dat niet alle delen van het decor even onveilig of fragiel zijn. Ook in de video achter de schermen zie je de mannen slechts op bepaalde (wellicht extra ondersteunde) gedeeltes lopen.

• Tonnie heeft hierop gereageerd.

Pretparkgenot Nu moet ik zeggen dat dit een beetje ook mijn eerste gedachte was.
                    Maar ik begreep van een medewerker op de foto dat ze niet overal mochten staan en dat ze op specifieke plekken moesten staan.
                    Daarnaast zitten de problemen volgens de wandelgangen niet perse in de hoofdshow maar in andere delen.

Tim Wat ik heb begrepen is dat niet alle delen van het decor even onveilig of fragiel zijn. Ook in de video achter de schermen zie je de mannen slechts op bepaalde (wellicht extra ondersteunde) gedeeltes lopen.

In de video van Mari, Dre en Koos zie je ook wanneer Mari en Dre onder het decor lopen bijvoorbeeld een extra stempel staan onder een balk, die zie je ook op bepaalde behind the scenses foto's, dus er zijn wel verstevigingen aangebracht.

Meerdere mensen bekend met deze tekening van de dirigent van het Spookslot? Ik zie hem net voor het eerst tussen andere Spookslot tekeningen van Ton van de Ven.

Pretparkgenot Ik denk dat héél veel mensen daar bekend mee zijn. Volgens mij dook hij voor het eerst op in de kroniek. Daarna werd het een legendarisch figuur. Veel fans zagen in deze figuur een mooie manier om het slot te upgraden en het zou mij niet verbazen als we dit personage eindelijk gerealiseerd zien worden in Danse Macabre.

Toevoeging: er is zelfs een lemma op Eftepedia voor: https://www.eftepedia.nl/lemma/Dirigent