Ik gooi het op stom toeval, om nou overal een reden achter te zoeken gaat mij iets te ver.
Niet alles wat samenvalt met een groot event is gepland.

Pretparkgenot Het gaat om media-aandacht.

Wat voor media-aandacht wil je over een attractie die verdwijnt? Je wilt toch juist de media-aandacht bij de opening? 🤣

SylvainDr Wat voor media-aandacht wil je over een attractie die verdwijnt? Je wilt toch juist de media-aandacht bij de opening?

Die-hard Efteling fans willen vaak zelfs al media aandacht als er in het park een scheef liggende tegel weer recht gelegd word. Dus, dan weet je het wel, hoe laat het is op het moment dat Spookslot echt gaat sluiten.

SylvainDr De sluiting is zo controversieel dat ik er ook zo min mogelijk media aandacht voor zou willen als ik de Efteling was. Daarom is tijdens de GP in Zandvoort ideaal, met een beetje geluk wint Max Verstappen en dan is de Efteling helemaal blij.

• MattaM heeft hierop gereageerd.

broodje123 Dat specifieke weekend schijnt ook alleen de Morritz-baan te rijden. Zou wel een stunt zijn om Max in een zeepkist te laten racen. Weten we zeker dat de media-aandacht in Zandvoort blijft dat weekend.

9 dagen later

Vandaag vond een preview voor de pers plaats in het park. Wellicht mogen we morgen de eerste berichten verwachten!

Volgens mij wordt het personeel altijd als eerste ingelicht bij de Efteling - tenminste dat gaf die communicatiemanager aan in die Looopings podcast. Dan kunnen we morgen wel een persbericht verwachten als er een interne communicatie heeft plaatsgevonden.

De video:

• Joordi heeft hierop gereageerd.

Pretparkgenot Volgens mij is er vanavond wat georganiseerd voor de pers, geen idee wat ze precies bekend hebben gemaakt..

Er is een fanmedia bijeenkomst vanavond, morgen ochtend mag iedereen erover publiceren, dus dan zal de Efteling ook zelf wel komen met een pers / blog bericht.

Ik heb wel een stuk meer vertrouwen in Jeroen Verheij als ontwerper dan een Robert-Jaap Jansen. Polles Keuken en Bäckerei Krümel vind ik allebei erg geslaagd. Het werk van Verheij geeft mij een Efteling-gevoel terwijl ik bij het werk van Jansen een Hellendoorn gevoel heb.

Tonnie Bij andere parken zijn ze vast jaloers op de media-aandacht die de Efteling krijgt. Walibi kondigt een enorme achtbaan aan en je hoort de krekels tjirpen.

Als het goed is wordt er morgen om 9:30 het e.e.a. bekend gemaakt over het nieuwe spookslot! 👻

Pretparkgenot Valt wel mee hoor, heb gemerkt dat het nieuws van walibi best goed word opgepikt zeker ook buiten Nederland.

Morgen kondigt de Efteling een animatronicsshow met spoken aan - als we het BOIP mogen geloven. Zo niet, dan is het maar raar dat het zó specifiek beschreven staat.