RobinHanssen 'De plank mis slaan' is ook zo'n term wat zo normaal is geworden hier. Maar dat over het hotel basseer ik op het maandenlange gebakkelei in dat topic.
JaydenCKO Ik denk dat dat ook komt door de ontwerper hoor
Dat zou zomaar kunnen. Maar veel fans en haters zijn gewoon niet objectief in mijn beleving. Of juist te kritisch. Of het is een kwestie van smaak.
Orangedevil In de jaren 80 en 90 waren alle nieuwigheden allemaal voltreffers voor die tijd
Ik kom, net als jij ook uit 1977. En ik heb echt een hele andere beleving dan dat jij hebt. Klopt, inderdaad, de jaren 80 en 90 waren redelijk innovatief. De Efteling begon miljoenen bezoekers te trekken in een niet-jaar-rond periode. In 1994, 1996 t/m 1998 werkte ik bij Droomvlucht. Ik vond Droomvlucht niet 'je van het'. De meeste mensen vonden dat wel. Ik was meer fan van Villa Volta en Fata Morgana. In die periode dat ik er werkte, beschouwde ik de Efteling als een attractiepark. Zal ook met leeftijd te maken hebben. Nu, anno 2022 (op mijn 45ste) vind ik de Efteling een totaal beleving. Natuurlijk komen mensen voor de attracties. Maar ik, als abonnementhouder, kom daar om rond te kijken, de sfeer op te snuiven, mezelf te bevinden in een andere wereld, dingen te ontdekken (ik ontdek steeds weer iets nieuws), mijn hoofd leeg te maken en te genieten van al het moois wat er in 70 jaar tijd gebouwd is. En ik kom er liever ook in mijn eentje. Gewoon een paar uurtjes. Maar ga je met de instelling om alleen attracties te doen, dan kom je misschien niet helemaal aan je trekken. Maar ik vind de Efteling meer dan alleen een themapark. Het is echt een andere wereld. En dat vind ik echt heel knap gedaan. Spookslot vond ik tot een bepaalde leeftijd fantastisch. Maar de laatste tien jaar vind ik het maar oude meuk en zie ik er graag iets nieuws voor terug. Ik heb het volste vertrouwen dat het niet zomaar iets gaat worden. Het gaat fantastisch worden!