Ik heb hier even de tijd voor genomen en laten bezinken. En ben tot een niet populaire mening gekomen denk ik.
Wanneer de tijd komt, de sloophamer erin en niet meer terug laten komen in de vorm zoals het nu is.
Net zoals bij het Spookslot heeft de tijd de techniek ingehaald. Hoewel ik droomvlucht nog lang niet zo slecht erbij vind liggen gaan de geruchten over een eventueel nieuw transportsysteem al langer rond. Eerlijk is eerlijk, het transportsysteem was een avontuur voor de efteling, maar in de tegenwoordige tijd is het een lomp apparaat door prachtige scènes.
De scènes zijn geweldig, de sfeer, de muziek is helemaal top. Wat dat betreft kan die nog 100 jaar mee. Een droomwereld met verschillende thema's waarin je echt het idee hebt dat alles kan.
Dan ga ik nu vertellen wat de overweging zou zijn om de sloophamer er op ten duur in te zetten en hem niet terug te bouwen
Het transportsysteem, de loods, de verouderde techniek en de ligging.
Hoeveel commentaar er is op de Fabula loods, hoe weinig ik dat hoor over Droomvlucht. En met de toekomstige uitbreidingen van het sprookjesbos zal deze als maar meer in het zicht komen te liggen. Dan hebben we ook nog het probleem met de techniek, die het gewoon niet heeft. Je kunt in deze attractie de techniek niet 'vergeten' het is altijd zichtbaar.
Kun je fans/gasten tevreden stellen met een 2.0 versie?
Dat denk ik ook niet, dus dan kun je beter iets compleet anders maken dan proberen dezelfde sfeer te creëren als dat het ontwerpteam dat vroeger deed. En van kopiëren is nog nooit iets beter geworden.
Wat dan wel?
Bouw er een sprookjesstad met de stadspoort richting het sprookjesbos. Laat de anton pieck plaatjes tot leven komen, met straatartiesten, wandelende ganzen, een mini sprookjesdarkride waar je ratten moet vangen in hamelen. Maak van Ravelein meteen een hotel waardoor je kan overnachten in sprookjesstad sferen.
Natuurlijk moet zo'n zweefbeleving en of droombeleving elders in het park terugkomen. Maar pak het totaal anders aan en probeer nooit iets te kopiëren probeer enkel iets met respect te eren.