Hjalmar zeker weten, vooral King Kong en Fast & Furious waren creatieve armoe. Gewoon een letterlijke kopie van de segmenten uit Tram Tour uit Hollywood met er nog iets ervoor geplakt zodat het als volwaardige attracties moest voelen. Bij King Kong is dat overigens nog best geslaagd. Over die andere is ieder geschreven woord er één te veel. Met Jimmy Fallon is, zeker gezien de beperkte ruimte van het gebouw, niks mis overigens.
Het is jammer dat Steven Spielberg de sloop van E.T heeft tegen gehouden, anders hadden we daar een tof Pokemon gebied moeten hebben liggen als we de geruchten mogen geloven.
Je merkt gewoon dat het Studios park in Orlando té veel achterstallige en oude attracties had/heeft welke allemaal stuk voor stuk worden vervangen. Minions, Jimmy Fallon, Fast & Furios en Bourne Ultimatum vervangen allemaal oude bestaande attracties. Na Shrek is ongetwijfeld Fear Factor aan de beurt. Maar daar ligt al een plan klaar voor een Harry Potter bezemstelen attractie als we eveneens de geruchten moeten geloven (welke eerst voor Epic Universe gepland stond). Jammer dat de reboot van Men in Black niet aansloeg bij het grote publiek, anders had die attractie met een verfrissing nog zeker meegekund. Blijft een toffe attractie, al doet ie wat retro aan.
Het voelt alsof het park nog steeds teert op Diagon Alley van 7 jaar geleden, en een échte grote nieuwe e-ticket is er sinds die tijd niet meer bij gekomen. Shrek 4D is geopend in 2003 dus was al ver over de houdbaarheidsdatum heen. Ik vind het noemenswaardig dat Universal deze vervangt met iets nieuws, en niet zoals in Hollywood voor Kung-Fu Panda. Dat was namelijk een makkelijke copy-paste geworden van een eveneens geslaagde experience.
Maar om een park (welke onderdeel is van een groep van 6 parken) te beoordelen enkel en alleen op de ontwikkelingen van dat ene park, en dus niet de andere parken uit de groep, is naar mijn mening vreemd. Ik bedoel, enkele jaren geleden stelde Holiday Park nog niet veel voor, maar bij een nieuwe uitbreiding mag je dan toch uitgaan van de Plopsa standaard en niet de destijds bestaande Holiday Park standaard bijvoorbeeld.