Onderstaande video van het lopende banden systeem wat naar alle waarschijnlijkheid gebruikt zal worden tijdens deze attractie:

En enkele shots van hoe Villain-Con eruit ziet in de films:

Qua fysieke sets enorm makkelijk te bouwen. Oorspronkelijk had Universal jaren geleden (trackless) karretjes op het oog, die zijn nu dus ingeruild voor de lopende band. Heel benieuwd hoe dat uit gaat pakken. En bovenal: als het interactief is, en je dus wellicht met iets moet schieten, is dit dan een draadloos apparaatje? is deze verbonden met de lopende band? Of moet je bij iedere booth schieten met een ander object? Het thema, met de verschillende booths met de meest rare karakters en objecten, leent zich wel perfect voor een shooter met veel afwisseling.

DaltonTerror een Minions attractie tegenover een Minions attractie

Eigenlijk klopt dat niet. 'Despicable Me: Minion Mayhem' is gebaseerd op de Despicable Me franchise, welke bestaat uit 3 films en zich richt op Gru met de 3 dochters. De gele mannetjes zijn daar bij-karakters. Deze Villains-Con attractie is dan weer gebaseerd op de Minions franschise, waarvan de tweede film dit jaar uit komt. Al zal het in het echt inderdaad voelen als meer van dezelfde filmwereld. Maar in theorie dus net als Iron man in de Spider-Man film verschijnt en andersom, maar toch ieder hun eigen franchise hebben. Beiden krijgen ook hun eigen attractie.

De eerste film uit de Minions Franchise is de 4e meest verdienende animatiefilm ooit. Hij staat, met live-action films inbegrepen, op nummer 22. Een (extra) attractie is dan ook zeker op zijn plaats, zeker aangezien de vorige geen gloednieuwe was.

22 dagen later

Orlando Park Stop weet te melden dat er een nieuwe vergunning is uitgegeven waarin Glidepath Limited de contractor. Glidepath Limited maakt moving walkways, wat dus bevestigd dat deze gaat komen in de minions attractie.

Bron

• Dennis heeft hierop gereageerd.
    10 maanden later

Universal Orlando heeft een nieuwe interactieve darkride aangekondigd, gethematiseerd naar de Minions. Of nou ja, darkride? Volgens de reacties op onderstaande tweet gaat het om een attractie waarin de bezoekers met een blaster in hun hand op een lopende band staan die hen door de attractie leidt, ze zitten dus niet in een karretje. “Onderweg” moeten de bezoekers schieten om zoveel mogelijk chaos te creëren. Het moet een attractie worden die schermen en fysieke decors zal combineren. De attractie staat gepland voor een opening in de zomer van 2023.

Oke dit is wel interessant. Eigenlijk Maus Au Chocolat maar dan op een lopende band. Uniek concept, ben erg benieuwd hoe dat in de praktijk gaat uitpakken.

Ja te gek! Ben echt benieuwd hoe dit zich zal gaan ontwikkelen, uniek concept 😃

2 bericht is samengevoegd vanaf Villain-Con Minion Blast: darkride op lopende band (Univeral Orlando 2023).|2 berichten zijn samengevoegd vanaf Villain-Con Minion Blast: darkride op lopende band (Univeral Orlando 2023).

Ik heb de twee topics even samengevoegd, vandaar dat de tweet tweemaal achter elkaar in het topic staat 😉

Marvin heeft de titel veranderd naar Villain-Con Minion Blast vervangt Shrek 4D in Universal Studios Florida .

Hjalmar Dit systeem werd ook gebruikt tijdens de expo 2020 in dubai, in het USA Pavilion:

Dit werkte mooi, om mensen wel rustig dingen te laten zien... Maar toch zorgen dat er een flow blijft bestaan binnen het paviljoen.

Zelfde systeem wordt al jaren gebruikt in bijvoorbeeld aquaria voor hetzelfde doel (bijvoorbeeld het Aquarium in Barcelona gebruikt dit voor hun tunnels onder het water. Loro Parque in Tenerife gebruikt het bij hun penguins). Het laat zo prima zien hoe enorm veel capaciteit ermee behaald kan worden. Beduidend meer dan met een "gewone" darkride lijkt me.

Is wel de eerste keer dat het interactief gemaakt wordt. Er zullen dus veel doelen moeten zijn om zo veel mensen bezig te kunnen houden.. wat dan helaas wel weer wat af leidt van het eigenlijke thema.

7 maanden later

Filmpje van de soft opening gezien van gisteren.
    Maar wat een chaotische attractie. Zo veel herrie. En je staat ook goed dicht op elkaar.

Het idee vind ik goed. Maar in realiteit zou ik deze niet willen doen.

Wat een heftige attractie! Omdat je maar blijft bewegen, heb je zoveel schieters tegelijk op een scherm..
    Vraag me af hoe de 'loop' van de schermen werkt. Aangezien er geen reset momenten zijn.
    De sets zien er wel mooi uit!

Kritiek van de videomaker, dat het lastig te zien en in te schatten is wie jij bent en waar je op schiet.

LuukSky Kritiek van de videomaker, dat het lastig te zien en in te schatten is wie jij bent en waar je op schiet.

Om deze reden lijkt het me helemaal niks. Je krijgt niet echt feedback. Attracties als Buzz Lightyear en Tot Story Midway Mania belonen je direct voor je acties. Dit lijkt meer op een bullet storm arcade spel.

Ik zag in een filmpje de video ook vertragen (lagere fps) als er teveel actie was. Lijkt me ook knap irritant (maar op te lossen met meer rekenkracht).

Ben ik dan de enige die het er wel leuk uit vind zien? Ik zou dit graag een keer willen proberen.

• Njit heeft hierop gereageerd.

JeroenM ooh ik zal de attractie vast wel 1x doen als ik er ben. Maar leuk eruit zien maakt nog geen goede attractie.

LuukSky Vraag me af hoe de 'loop' van de schermen werkt. Aangezien er geen reset momenten zijn.

Waarschijnlijk zoals een video game waarbij het basis speelveld het zelfde blijft en het verslaan van 1 element het volgende unlocked/activeert. Dit zie je bijvoorbeeld duidelijk bij die grote vijanden scène waarbij nadat die robot is verslagen de volgende binnen komt vliegen, en na dat die verslagen is je Vector ziet verschijnen. Dat kan eindeloos door gaan zonder dat de scène daadwerkelijk begint of eindigt.