Meint Een winter event moet altijd groeien, dat zag je bij het begin van de Winter Efteling ook. Bezoekers moeten leren/kennis maken dat het park ook in de winter open is. De afgelopen jaren (pre corona) zag je ook al steeds meer en meer drukke dagen in de Efteling. En afgelopen periode was het ook doordeweeks zelfs druk in de Efteling. Iets wat je jaren geleden niet zag. Slagharen, Duinrell, Dippie Doe, allemaal parken die nu ook begonnen zijn met Winter events, hebben al het voorbeeld van de Efteling gevolgd. En Toverland is natuurlijk sinds hun start in 2001 al in de winter open. Nederlanders zijn ondertussen wel gewend dat pretparken open zijn in de winter, een slag die Walibi niet meer hoef te maken, Energylandia nog wel.
Ik heb ook in die lege treinen gezeten. (Mede de reden dat we gingen 😛 ) Ik heb zeker wel vraagtekens bij sommige operationele keuzes van Energylandia hoor. Zo zijn ze 7 dagen in de week open dit winter seizoen. Te veel om je park te vullen. De vrijdag was uitgestorven, er stonden snel geteld vanaf Hyperion 140 auto's op de parking en een stuk of vier schoolklassen. De zaterdag was ietsje drukker, toen gingen de treinen gedurende de dag wel vol(ler) weg. Nu is Energylandia een park met een enorme capaciteit, dus drukte voel je niet super snel. Het zou beter zijn om een vrijdag, zaterdag, zondag opening te hanteren. Dat winter seizoen is ook lomp gepland, duurde ongeveer een maand en stopt om 1 of andere vage reden vandaag, net voor de vakantie. Nu is Polen (zeker die regio) zeer christelijk, dus ik kan nog snappen dat ze de dagen van kerst dicht zijn. Maar ze zijn direct voor de rest van de kerstvakantie dicht, onbegrijpelijk.