scagen Ik verwacht dat bij het toekomstige naastgelegen nieuwe gebied, de Fēnix hal wel compleet word aangepakt. Dan kunnen ze er eigenlijk niet meer omheen. Dat deden ze toen ook bij het station van Djengu River.

• scagen heeft hierop gereageerd.

Joske Ik geloof dat Disney hiervoor de kleur go-away-green en blenden-blue hebben. Kan hier natuurlijk ook gewoon gebruikt worden 🙂

Geweldig wat ze hier gaan doen! Zijn er eigenlijk ook tekeningen van wat ze met het station gaan doen? Vooral dat vond ik persoonlijk één van de lelijkste stukjes Toverland tot nu toe.

HansR Nog niet maar ik veronderstel dat hier nog wel tekeningen van zullen verschijnen op de webpagina van Toverland.

Loekiloeki ik betwijfel het, bij Djengu was het tenslotte maar een redelijke kleine muur die nog aangepakt moest worden en die eerder buiten het zicht lag. Bij Fenix heb je een enorme kale loods muur die vol in het zicht ligt sinds de opening en waar je in de brake run recht tegenaan kijkt. Ik zie ze dat niet perse verder aankleden omdat er gebieden om heen komen, ze komen er nu tenslotte al "mee weg".

Ik vraag me af waarom ze niet gewoon een muur van bamboe planten voor dat deel van de Fenix-loods. Het is misschien niet helemaal in thema, maar groeit pijlsnel. In Blijdorp heeft men het olifantenverblijf (ook een enorme hal) op die manier doeltreffend weten te camoufleren.

Het wegwerken van de loodsen gaat niet snel gebeuren omdat daar grote glaspuien in zitten. Als je die afdekt heb je binnen een stuk minder licht en zal je die glaspuien aan de binnenzijde ook moeten afwerken. Het is niet onoverkomelijk maar ik verwacht niet dat ze het gaan doen.

De loodsen over een aantal jaar helemaal weghalen zou wat mij betreft geen enkel probleem zijn. De indoorhallen brengen het ervaringsgemiddelde van de dag een stuk naar beneden.

Progress Maar bamboe past wel goed bij Olifanten, denk ook dat het er vrij gek uitziet als ik dat bij Fenix zie staan. Voor nu lijkt me geen aankleding dan beter dan verkeerde theming voorlopig... 😅

• Lin vindt dit leuk.

laurenstp ja, laten ze dat vooral doen. En dan meteen ook al die kleuterattracties weghalen want die zijn ook vervelend!

Nee, lekker laten zo. En een loods mag ook best een loods zijn in dit geval. Net als dat de parkeerplaats er uit mag zien als een parkeeplaats.

Zo dramatisch slecht gethematiseerd zijn de loodsen toch niet? Vooral Land van Toos, met wat meer driedimensionaal decor en een sterrenhemel aan het plafond heb je daar best een sfeervol gebied staan met bovendien een uniek thema.

Wunderwald voelt in vergelijking wat leeg aan (maar waardoor men in ruil, drie jaar na de opening van Toverland zelf nota bene, grote en unieke attracties als Backstroke en Booster Bike wist te openen) dus hopelijk wordt dat nu aangepakt. Als men een plan voor de binnenkant heeft zoals nu voor de buitenkant is gepresenteerd heb ik er de volste vertrouwen in dat dit straks een van de sfeervolste stukjes Toverland is.

Iedereen die in Dubai, Las Vegas of Abu Dhabi is geweest weet dat je pas sfeer krijgt als je het buiten licht eruit haalt. Dan kan je met verlichting van alles maken.

Tof dat dit gebied wordt aangepakt! Het was toch wel het meest in het oog springende achtergestelde gedeelte uit de jonge jaren van het park. Hopelijk brengt deze transformatie wat minder betonvlakte en wat meer sfeer. En met een beetje geluk verschijnt er misschien ook nog wel een animatronic (Zork?) bovenaan de drop?

Nieuwe tekening, er zouden er twee moeten zijn maar die andere krijg ik niet zo snel gevonden geloof ik 😅

• NR92 heeft hierop gereageerd.
          • NR92 vindt dit leuk.

En ook een nieuwe tekening van de splash-zone! 🙂

Convival Ik heb die tekening al eerder gezien, maar die stond wel ergens anders verstopt op die pagina’s.

Michael
              Ik denk dat je deze bedoelt?😅 En die splashzone inderdaad was al eerder gepubliceerd.

Het is zo tof dat Toverland oude gebieden constant aanpakt. In principe moet alleen de speeltuin bij de eerste hal en de binnenkant van Wunderrwald even goed aangepakt worden en het gehele park staat er top bij. Toch mis ik nog steeds een grote flatride bij Troy. Ik had ooit de droom voor een S&S Screaming Swing genaamd Pegasus naast de first drop van Troy op de plaats van het klimparcours.