msnguy Als er 5 treinen op de baan staan en de treinen worden in het station niet op tijd gedispatcht, valt de hele baan in storing. Er kan/mag namelijk geen trein stil staan op de laatste blockbrake voor het station.

Voor de mensen die geïnteresseerd zijn, ElToroRyan heeft best wel een toffe video gemaakt over waarom Big Thunder Mountain zo storingsgevoelig is. Is misschien wel de U.S. variant, maar het verhaal gaat ook op voor Parijs.

een maand later

https://blogmickey.com/2021/12/cnbc-reports-prediction-of-iger-returning-as-ceo-in-2022/?fbclid=IwAR3PW6UjbvbivtaY2J4ObLQmrEUwU7ixcAutcuejlpDxyjbwLEmquBLKj84

In Hollywood wedden ze dat Bob Iger zou gaan terugkeren. Gebaseerd op interne geruchten of niet, meerdere media executives zien dat Disney het niet zo goed doet. Daarboven komt dat eind dit jaar nog meer hooggeplaatsten Disney zullen verlaten.

Het enigste wat ik tegenwoordig met Disneyland(Parijs) associeer is belachelijk hoge prijzen en kwaliteit ver te zoeken. Over de staat van de park(en) maar te zwijgen..

Amber Over de staat van de park(en) maar te zwijgen..

Ben je er daadwerkelijk onlangs geweest of is dit een aanname? De Disneyparken liggen er namelijk heel goed bij sinds de vorige lockdown (op Walt Disney Studio's na dan). Er is zichtbaar onderhoud geweest en details die jaren niet meer werkten of zichtbaar waren, zijn gerepareerd en werken inmiddels nog steeds.

• Amber heeft hierop gereageerd.

msnguy iets meer dan 2jaar geleden november in Disneyland/studio's Parijs.
        Nog voordat Uber houd het woord corona nog uitgevonden moest worden.

DaltonTerror In Hollywood wedden ze dat Bob Iger zou gaan terugkeren. Gebaseerd op interne geruchten of niet, meerdere media executives zien dat Disney het niet zo goed doet. Daarboven komt dat eind dit jaar nog meer hooggeplaatsten Disney zullen verlaten.

Die media executives zijn natuurlijk concullega’s van Chapek… ik zie dit als niet meer dan een stukje pesterij.
        Als Iger zou terugkeren zou dat een vreemd signaal zijn en zou hij ook zijn eigen falen erkennen: hij heeft Chapek immers uitgekozen!

Amber Jouw hele reactie heeft geen ene bal te maken met de vraag van @DaltonTerror.

DaltonTerror Ik denk persoonlijk dat Bob Chapek altijd een moeilijke periode tegemoet zou gaan aangezien Bob Iger toch een van de meest succesvolle managers is geweest die het bedrijf ooit heeft gehad. We kunnen pas echt oordelen wat Bob kan als CEO wanneer de banden van Iger compleet zijn losgesneden en alle managers die weg zullen gaan daadwerkelijk weg zijn. Iger heeft bij zijn binnenkomst allerlei mensen toegevoegd die hij vertrouwde in ABC en ik zie Chapek dit momenteel nog niet doen.

We weten alleen dat Chapek de IP als onkruid over de parken heeft laten groeien, waardoor alle toevoegingen nu echt meer gebaseerd zijn op wat de studios hebben geproduceerd. Opzich is dat natuurlijk goed, wat je maakt ook fysiek aanwezig is in het park. Aan de andere kant, het was WDI die juist goed ontwikkelde door unieke attracties en ervaringen te maken die niets met de studios te maken hadden. Wat dat betreft wordt het enorm interessant hoe Zootopia bijvoorbeeld gaat worden, want dat is een attractie die gestart is in de tijd dat Chapek en Iger soort van wisselden. De shows die hij zelf goedgekeurd heeft (Harmonious en Enchanted) zijn namelijk niet enorm spetterend en de reacties zijn bijzonder lauw hierop.

Ik denk dat we de ware aard van Chapek vanaf 1 Januari zullen zien en ik hoop dat hij een strategie heeft die in lijn blijft met Iger. Magie eerst, geld tweede.

Hjalmar We weten alleen dat Chapek de IP als onkruid over de parken heeft laten groeien, waardoor alle toevoegingen nu echt meer gebaseerd zijn op wat de studios hebben geproduceerd.

Dit is natuurlijk gebeurd onder eindverantwoordelijkheid van Iger.

Progress Misschien eind verantwoordelijke, maar een Chair van de afdeling hoeft zich echt niet te verantwoorden bij elke keuze die hij/zij maakt. Eind van de dag moet onder de streep een groen cijfer staan en geen rode. Chapek is gewoon verantwoordelijk voor wat daarin gebeurt. Iger was daarbij op dat moment al veel te druk met zaken als de aanschaf van 20th Century Fox en de bouw van Shanghai Disneyland. Laten we wel wezen dat in de tijd van Chapek als Chair van Disney Parks, Experiences and Products voor zover wij weten hij zaken als Pixar Pier, Toy Story Playland en EPCOT uitbouw heeft goedgekeurd. Zaken als Avatar, Star Wars Galaxy Edge waren gestart onder Tom Staggs en dat Chapek heeft alleen de constructie en launch gedaan. We weten allemaal dat Star Wars: Galaxy's Edge flink gesneden is in de Experiences die het zou gaan leveren. Het is dus niet geheel ongewoon dat men een minder gevoel heeft bij Chapek, gek genoeg heeft hij wel bijna 24 biljoen uitgegeven voor het uitbreiden van de pretparken, attracties, hotels en cruise schepen. Dus hij kan het wel.

Vandaar dat ik het even rustig wil zien wie hij aan boord brengt de komende tijd, welke keuzes hij gaat maken en wat zijn stempel op het bedrijf wordt.

2 maanden later

Ondertussen hebben een aantal fans aandelen gekocht om mee te stemmen in de herverkiezing van Bob Chapek als CEO op 9 maart.

Zij zullen uiteraard geen meerderheid halen maar het zorgt er wel voor dat belangrijke Amerikaanse media er aandacht aan schenken. De dalende aandelenkoers maakt de aandeelhouders momenteel zenuwachtig en ze zijn oorzaken aan het zoeken, reden genoeg voor hen om van Chapek nu wel een agendapunt te maken. Meer en meer aandeelhouders zouden de berichten vanuit de fan community ontvangen.

DaltonTerror Michael Eisner was met 43% nee stemmen weggestuurd, dankzij een enorme campagne van Roy Disney. Ik vraag mij af of ze dit nu weer gaan doen, lijkt mij enorm onfortuinlijk dat Bob Chapek hier alle schuld van gaat krijgen.

Disney Parks Revenue: $7.2B actual vs. $6.13B expected

Die man blijft wel even zitten 🙂

Eftelflags Ald de aandeelhouders echt nee gaan stemmen dan word het toch een stukje lastiger denk ik. Zeker als de aandelen ineens heel veel gaan zakken(een kleine $50 in een half jaar tijd is berst fors)

paterdave2 Daarom is dit ook erg fijn nieuws voor Chapek, want het aandeel is meteen na de cijfers met zo’n 5 dollar omhooggegaan. Zulk onverwacht goed nieuws zal de aandeelhouders toch vertrouwen geven dat de weg omhoog wel weer eens ingezet kan zijn.

3 maanden later

Een nieuw pijnpuntje voor Chapek, aldus media. Vandaag werd Disney minder waard dan Comcast, het bedrijf achter rivaal Universal. Twee jaar geleden was Disney nog 70 miljard dollar meer waard.

Dit op hem steken is nogal kort door de bocht. Alle beurzen zakken al dagen enorm. Apple is bijvoorbeeld op twee weken 400 miljard dollar minder waard. Maar het valt wel op dat het vertrouwen in Disney sneller daalt dan gemiddeld in de sector.

DaltonTerror Maar het valt wel op dat het vertrouwen in Disney sneller daalt dan gemiddeld in de sector.

En toch doet Disney het goed. Disney+ scoort beter dan verwacht, de parken draaien weer goed, in de bioscoop is Disney oppermachtig. Zo slecht doet Chapek het objectief gezien helemaal niet.

DaltonTerror Een nieuw pijnpuntje voor Chapek, aldus media. Vandaag werd Disney minder waard dan Comcast, het bedrijf achter rivaal Universal. Twee jaar geleden was Disney nog 70 miljard dollar meer waard.

Comcast heeft heel sterk ingezet op services bij mensen thuis. Het lijkt me niet onlogisch dat de internetprovider die bekend staat als vaak de snelste voor de beste prijs het in deze tijd van thuiswerken goed doet. Ik heb ook sinds kort ook vrijwel alle diensten via Comcast (alles behalve mobiel, eigenlijk) en dat terwijl ik eerder nog gezworen had nooit meer hun diensten af te nemen, maar dat bedrijf heeft echt een positieve ommezwaai ingezet.

Ik ben hier totaal niet ingelezen, maar met een wissel van de wacht (Iger > Chapek) verliest een bedrijf toch altijd wel wat waarde in aandelen? De kunst is juist om dat verlies weer terug te draaien als nieuwe CEO. Maar goed, nogmaals, ik heb hier niet veel verstand van.

22 dagen later

Blijkbaar heeft Bob Chapek persoonlijk en per direct Peter Rice ontslaan.

Peter Rice, verantwoordelijk voor Disney's televisiezenders 20th Television, ABC Entertainment, ABC News en FX, werkte sinds 2019 in de top van het bedrijf. Voor die tijd werkte hij zo'n dertig jaar bij 21th Century Fox, dat in 2019 werd overgenomen door Disney.

Geruchten melden dat Peter Rice geopperd werd als opvolger van Chapek. Het is alleszins bizar want hij had de leiding over de streamingtak en net die willen ze de komende jaren fors uitbreiden. Hij had trouwens net een verlenging van zijn contract gekregen.

Toch vreemd gedrag bij Disney tegenwoordig. Ze lijken soms de weg helemaal kwijt.

18 dagen later

Chapek blijft de komende jaren gewoon zitten: https://www.cnbc.com/2022/06/28/disney-board-votes-to-extend-ceo-bob-chapeks-contract-by-three-years.html

“Disney was dealt a tough hand by the pandemic, yet with Bob at the helm, our businesses — from parks to streaming — not only weathered the storm, but emerged in a position of strength,” said Susan Arnold, chairman of the board, in a statement Tuesday. “In this important time of growth and transformation, the Board is committed to keeping Disney on the successful path it is on today, and Bob’s leadership is key to achieving that goal. Bob is the right leader at the right time for The Walt Disney Company, and the Board has full confidence in him and his leadership team.