Nou @ppc-anoniem-2 je slaat de spijker op de kop. De soep wordt minder heet gegeten dan die wordt opgediend inderdaad. Toch heb ik er wel een apart gevoel aan overgehouden wat ik nu nog niet echt lekker kan verwoorden. Kom ik nog wel eens op terug. Wat losse dingen:
De normale stand-by rijen vliegen door. Als voorbeeld; midden op de dag kon in Peter Pan doen met 20 minuten wachtrij. Uiteindelijk 30 minuten gewacht. De hele buiten meandering en een slinger naar het oude Toads Hall restaurant stonden vol. Dat is bizar! Dat kon voorheen midden op de dag natuurlijk nooit. Enkel op piekdrukte liepen wat rijen boven de 60 minuten uit (los van Mickey's meet and greet die altijd wel +60 was).
Verder viel mij op dat Big Thunder Mountain en Space Mountain met 4 treinen ipv de soms ingezette 5e trein reden. Weet niet of dit te maken heeft met storingsgevoeligheid of pure bezuinigingen. Gok eerder dat hiermee het aantal storingen is verminderd en dat het effect van een 5e trein niet heel veel invloed heeft op de capaciteit. Wie o wie weet meer?
Met het oude systeem stond je met je FP nog wel even 20 minuten soms te wachten in het laatste stuk wachtrij na de merge. Denk aan Space Mountain oid. Nu houden ze dat eigenlijk veel leger zodat mensen die betalen vrijwel altijd direct naar het station kunnen lopen. Dus na de merge loopt ook de stand by rij vaak verder door dan voorheen. Dat is fijn!
De huidige wachtrijen kunnen die extra druk niet aan. En ik denk dat na de evaluatie van het systeem we snel ook flinke aanpassingen gaan zien in het park. Want op drukke dagen is het chaos en staan overal in het park goedkope, plastic of van touw, hekwerken om de drukte op te vangen. Dat is knullig, lelijk en tegelijkertijd niet echt fijn. Dus dat is zeker niet iets tijdelijks, maar vrijwel alle wachtrijen in het park zijn verlengd met knullige lelijke oplossingen. Dat zal anders moeten en ik voorzie dus ook dat Disney dat snel zal gaan aanpakken en flinke wijzigingen gaat doorvoeren in de huidige wachtrijen.
Bij de Lion King show is de volledige middentribune tijdens onze voorstelling opgevuld met betalende of special need gasten. De drukte bij andere voormalige FP rijen is eruit, maar bij BTM, Buzz en Space Mountain liep de Premier Pass bij mij 2 dagen echt storm.
Als laatste; het blijft bizar hoeveel special need gasten Disney heeft. Ik stond even bij Guest Relations en 10 medewerkers stonden continu speciale kaarten weg te geven.