Amber Jouw hele reactie heeft geen ene bal te maken met de vraag van @DaltonTerror.
DaltonTerror Ik denk persoonlijk dat Bob Chapek altijd een moeilijke periode tegemoet zou gaan aangezien Bob Iger toch een van de meest succesvolle managers is geweest die het bedrijf ooit heeft gehad. We kunnen pas echt oordelen wat Bob kan als CEO wanneer de banden van Iger compleet zijn losgesneden en alle managers die weg zullen gaan daadwerkelijk weg zijn. Iger heeft bij zijn binnenkomst allerlei mensen toegevoegd die hij vertrouwde in ABC en ik zie Chapek dit momenteel nog niet doen.
We weten alleen dat Chapek de IP als onkruid over de parken heeft laten groeien, waardoor alle toevoegingen nu echt meer gebaseerd zijn op wat de studios hebben geproduceerd. Opzich is dat natuurlijk goed, wat je maakt ook fysiek aanwezig is in het park. Aan de andere kant, het was WDI die juist goed ontwikkelde door unieke attracties en ervaringen te maken die niets met de studios te maken hadden. Wat dat betreft wordt het enorm interessant hoe Zootopia bijvoorbeeld gaat worden, want dat is een attractie die gestart is in de tijd dat Chapek en Iger soort van wisselden. De shows die hij zelf goedgekeurd heeft (Harmonious en Enchanted) zijn namelijk niet enorm spetterend en de reacties zijn bijzonder lauw hierop.
Ik denk dat we de ware aard van Chapek vanaf 1 Januari zullen zien en ik hoop dat hij een strategie heeft die in lijn blijft met Iger. Magie eerst, geld tweede.