Bouwtopic Frozen gebied in de Walt Disney Studios
Laat Star Wars aub waar het is. Ze hebben al een hoekje in Discoveryland, meer is niet nodig. Ik heb laatst alle films eens een kans gegeven. Ze zijn best ok maar zo wauw om er een 2de volledige zone aan te wijden? Bouw dan ineens discoveryland om tot Star Wars zone.
Ik zou graag eens een keertje die Imagineering terug zien en eens iets totaal unieks nemen voor Parijs wat de rest nog niet heeft ipv nog maar eens copy-paste te doen. Films en characters genoeg waar ze nog niets mee gedaan hebben denk ik dan
keey87 Mee eens, mini Star Wars kan zo naar de achterkant van Discoveryland. Star Tour sluit dan prima aan.
Een heel nieuw concept voor de Studios zou fantastisch zijn, maar reken daar maar niet op.
keey87 Ze zijn best ok maar zo wauw om er een 2de volledige zone aan te wijden?
Rise of the Resistance is de allerbeste attractie die ik ooit deed. Het probleem is, ik denk dat qua budget ze eerder Millennium Falcon-ride neerzetten in Parijs en die vond ik juist tegenvallen. Ik vind Star Tours eigenlijk leuker.
- Bijgewerkt
Hjalmar
Ik weet van het bestaan van de plannen die er waren om naast le Temple du peril de Indiana Jones ride te bouwen (de grond is er nog steeds voor gereserveerd), Maar toch zou ik het niet erg vinden om die ride incl stuntshow als nog in de studios te plaatsen.
Van mij mogen ze dan ook gelijk die achtbaan in het hoofdpark weghalen en deze (enorme) ruimte invullen met een nieuw gebied (princess and the frog/splash mountain,Moana) in adventureland.
RotR zie ik niet meer komen. Maar met het gigantische succes van Avatar 2 in de bioscoop + de vervolg films die eraan komen + de geruchten die al ronddwalen, heb ik goede hoop op Pandora in de Studios ipv Star Wars. Flight of Passage zou perfect in Parijs passen, uniek voor ons deel van de wereld. Het leunt niet erg op taal, wat in Europa belangrijk is. Een vaak gehoord punt is het klimaat in Europa, waardoor het niet zou kunnen. Maar kijk eens naar Aventureland, zelfs in de winter is het daar nog mooi groen en tropisch voor je gevoel.
Die Indiana Jones ride mag direct op de oorspronkelijke plek gebouwd worden trouwens. Voor het hoofdpark gaan ook geruchten rond, die weet is de aankondiging voor het Disneyland Park zelf.
Simon
Ik hoop heel hard op Avatar bij ons, uiteindelijk heb je in tropische regio´s ook vaak regenseizoenen Dus in Europa zeker geen issue !
Maar vooral...ik blijf het een zalig themagebied om in te wandelen met een top attractie én hebben we weer extra groen in de studio´s !
Jules We weten aan de hand van de bouwplannen die destijds zijn ingediend dat enkel ROTR gepland was. Naar verluid omdat Smugglers Run problemen zou hebben met de taalbarrière. Begrijpelijk ook gezien de diversiteit van het publiek hier versus amerika. Maar ik zou er ondertussen ook niet meer op rekenen voor een stapel aan redenen die hierboven al zijn benoemd.
Mochten ze toch met star wars komen (binnenkort of in de toekomst) zou ik het zoals andere zeiden bij star tours toevoegen, maak daar gewoon een mooi star wars gebied, tron coaster er ook nog bij, Space Mountain gewoon weer terug naar orginele thema, dan heb je een leuk sci fi area met 3 stijlen. Alsof je een reis maakt door technologie, past wel bij het orginele Jules Verne thema in mij mening.
Avatar zou leuk zijn maar de geruchte Lion King klinkt ook wel interessant, mooi formaat Pride Rock zou erg gaaf zijn. Of gewoon beide franchises toevoegen
keey87 Er zit nota bene zoveel meer in de attractie dan alleen de rit. Dat vond ik de kracht. Vanaf de eerste minuut is 't een ervaring. Zelfs de wachtrij voelt als een experience.
Markiewong Ja, ik schat de kans dat Star Wars nog naar Parijs komt uitzonderlijk laag.
asuran tron coaster er ook nog bij,
Mocht het budget voor Parijs flink naar beneden zijn gehaald (om wat voor reden dan ook), hoe groot is de kans dan dat ze wellicht toch voor een Tron gebied gaan in Parijs? Zou natuurlijk een enorme domper zijn, maar opzich qua idee wel passend binnen Studios en het concept van 'in de film' zoals eerder werd geopperd.
Toegegeven, ik vind het idee van Tron Lightcycle Run in het WDS park nog niet eens zo heel slecht. Maar het zou wel treurig zijn als dat de vervanger van Galaxy's Edge zou worden. Misschien leuk als derde toevoeging rondom het meer. Denk dat het nog best mooi zou staan: links Pandora/Lion King als organisch/natuurrijk gebied, rechts Tron als modern/futuristisch gebied en smack dab in het midden Frozen die als overgang tussen de twee stijlen kan dienen.
BlueSpirit Geen idee, volgens mij weten ze ook niet wat ze nou precies willen met DLP. Opzich zou tron wel leuk staan in studios en past het ook wel met het concept al zou ik ook graag nieuwe investeringen willen zien in het eerste park vandaar me suggestie van 3 verschillen scifi stijlen in discoveryland (jules verne, star wars en tron) reis door technologie.
Qua studios zou avatar leuk zijn maarja ligt er ook alleen aan hoeveel ze bereidt zijn om erin te investeren. De kracht van the world of avatar is de theming. Ook aan de buitenkant en dan met name die erg indrukwekkende floating mountains. Als je dat weghaalt en je gaat slechts voor een stukje beplanting met lampen dan hoeft het voor mij niet zo zeer. Zelfde met de Lion King, als ze daarvoor kiezen hoop ik wel dat ze Pride Rock toevoegen anders hoeft het voor mij ook niet.
Ze tonen met Frozen dat ze bereid zijn om flink wat geld uit te geven voor een flinke berg (nog steeds jammer dat ze het niet beter benutten dan puur theming) dus ik hoop dat ze niet gaan bezuinigen op toekomstige gebieden maar we zullen het zien.
- Bijgewerkt
Naar verluid zit men in Parijs ‘n beetje op de wip wat betreft de toekomst van het nu nogal onsamenhangende Discoveryland. Ik zie de aanwezigheid van Star Wars daar wel uitgebreid worden, maar ga er eigenlijk niet meer vanuit dat er in de Studios een kopie van Batuu zal verschijnen.
Ik zet m’n geld in op de aankondiging van een make-over van Studio 1. Ik vrees alleen dat dat niet veel meer gaat behelzen dan het verruilen van de coulisse-thematisatie voor wat generieke Disney Springs-achtinge gevels. ‘t Moet tegenwoordig natuurlijk allemaal rap aan de nieuwste hype aan te passen zijn, dus te tijd-, plaats- en filmgebonden zaken lijken mij uit den boze.
Ik hoop desalniettemin dat Imagineering binnenkort wat grootser uitpakt en weer eens in het diepe durft te springen; dan gok ik dat er een themagebied rondom the Lion King aangekondigd zal worden. Dat past qua status perfect naast Frozen, zowel de klassieker als het aftreksel waren box office hits die miljoenen opbrachten en het is de enige van de Big Four uit de Disney Renaissance die überhaupt wereldwijd nog zonder eigen attractie is. ‘Bout damn time!
Aurelius Ik hoop desalniettemin dat Imagineering binnenkort wat grootser uitpakt en weer eens in het diepe durft te springen; dan gok ik dat er een themagebied rondom the Lion King aangekondigd zal worden.
Zie je dat in de Studios verschijnen of op de plek achter Frontierland waar ook al een Lion King show te zien was? Ik zou een enorme Pride Rock achter het meer in de Studios als iconische publiekstrekker wel supercool vinden.
Aurelius Morgen zullen we het weten.
Het kan bijna niet anders men met, al dan niet grootse, aankondigingen komt. Uiteindelijk is het best ongewoon we nog niet weten wat exact rond het meer zal komen. Wetende dat hele project binnen een paar jaar afgerond zou moeten zijn Ik gok en hoop op bevestiging vervanging Star wars, maar ook een aankondiging voor het Disneyland Park. Met de 2 "bazen" op bezoek...zal niet zomaar zijn
Ik heb het hier en daar al horen waaien, maar ik zie persoonlijk best wel wat potentieel in een star wars gebied gebaseerd op de tijdlijn van The Mandalorian serie. Kijkend naar het gigantische succes op Disney+, als ook de grote hoeveelheid merchandise dat van de serie over de toonbanken gaat… Kijkend ook dat Din Djarin en Grogu nu in Parijs al een aanschuifrij van 3 uur creëren voor hun tijdelijk fotomoment… ik zie dat wel zitten! Maar of ze daarvoor RotR helemaal gaan aanpassen zou mij straf lijken natuurlijk, al lijkt mij de serie wel meer ruimte te bieden voor een miniland met mogelijkheid tot uitbreiding.
- Bijgewerkt
Zou Encanto niet iets kunnen zijn? Deze film en de muziek zijn erg populair, en zijn voor iedere leeftijd geschikt. Een mooi en vooral vrolijk, vriendelijk en kleurrijk gebiedje zou het Studio's Park (en het hele resort) goeddoen. Want je kunt alles over Star Wars (en Marvel) zeggen: vrolijk is het niet, en ik heb inmiddels wel genoeg van al die "zware" sciencefiction waar je om de haverklap wordt achtervolgd door vijandige figuren, waar ik als publiek missies moet uitvoeren en overal van die spastische superhelden zie. Een beetje comfort mag er ook wel zijn (open maar snel Frozen en de Tangled-molen). Ja, ik ben nu eenmaal van de sprookjes en de betovering.
Een World of Avatar zou nog kunnen, maar hoe zeer Disney daar zelf ook over denkt: ik vind dat niet geschikt voor de hele familie. Pandora is prachtig, maar niet leuk en gezellig. Het is alleen maar vijandig, met gevaarlijke dieren en giftige planten. Het is té vind ik, en daarbij vraag ik me af of het Europese publiek wel zit te wachten op die wereld.
Maar goed, we wachten het af, ik ben benieuwd!!