Naar verluid zit men in Parijs ‘n beetje op de wip wat betreft de toekomst van het nu nogal onsamenhangende Discoveryland. Ik zie de aanwezigheid van Star Wars daar wel uitgebreid worden, maar ga er eigenlijk niet meer vanuit dat er in de Studios een kopie van Batuu zal verschijnen.
Ik zet m’n geld in op de aankondiging van een make-over van Studio 1. Ik vrees alleen dat dat niet veel meer gaat behelzen dan het verruilen van de coulisse-thematisatie voor wat generieke Disney Springs-achtinge gevels. ‘t Moet tegenwoordig natuurlijk allemaal rap aan de nieuwste hype aan te passen zijn, dus te tijd-, plaats- en filmgebonden zaken lijken mij uit den boze.
Ik hoop desalniettemin dat Imagineering binnenkort wat grootser uitpakt en weer eens in het diepe durft te springen; dan gok ik dat er een themagebied rondom the Lion King aangekondigd zal worden. Dat past qua status perfect naast Frozen, zowel de klassieker als het aftreksel waren box office hits die miljoenen opbrachten en het is de enige van de Big Four uit de Disney Renaissance die überhaupt wereldwijd nog zonder eigen attractie is. ‘Bout damn time!