DaltonTerror De attractie in Tokyo DisneySea wordt een andere dan de twee in Hong Kong en Parijs (die laatste twee zijn min of meer tegelijkertijd ontwikkeld, de ontwikkeling voor Tokyo staat daar -grotendeels- los van).

een maand later

Rails voor de Frozen attractie ligt al klaar, naast het meer.

Ow, eindelijk een duudelijk beeld van het meer en Frozen.

een maand later
12 dagen later
9 dagen later

Hallo allemaal,

Ik ben wat minder geïnformeerd en heb minder kennis over dit onderwerp. Leuk om te volgen wat jullie allemaal zeggen over het te bouwen Frozen gedeelte.

Hebben jullie enig idee wanneer dit klaar zal / moet zijn?

Als groot Frozen-liefhebber kan het mij niet snel genoeg gaan. Ik kan niet wachten om lekker door Arendelle te struinen!

Niemand weet het nog, kan zowel 2024 als 2025 worden. Beide zijn plausible. 🙂

Kijk hoe vergevorderd Arendelle in Hong Kong al is, en toch opent het pas tweede helft 2023. Ik zou voor Parijs uitgaan van 2025 op z’n vroegst, of het moet met het oog op de Olympische Spelen in Parijs in 2024 opeens héél hard gaan…

Tot nu zijn alle projecten 1 jaar naar achteren geschoven door Corona. Ik kan mij van jaren terug herinneren: 2020 Cars Road trip, 2021 Avenger Campus, 2022 het meer, 2023 Frozen, 2025 Star Wars. Dat is uiteraard Cars in 2021 geworden en Avengers Campus in 2022. Het lijk mij dus plausibel dat Frozen ook 1 jaar naar achteren is geschoven, naar 2024. Waarbij ik wel denk dat het meer en Frozen in hetzelfde jaar gaan openen.

Wat mij momenteel het plausibelste lijkt: Meer, tuinen, Art-Deco restaurant en Tangled theecups in early 2024. En Frozen in late 2024. 🙂

Wat ik nog spannender vind is de keuze voor het andere gebied wat op de plank ligt, als daar een opening voor 2026 op het oog is, dan zou een start van de bouw in 2023 logisch zijn. Star Wars is definitief van de baan, de geruchten de afgelopen tijd zijn Lion King of Pandora. Een keuze waarbij het succes van de huidige Avatar film denk ik een grote rol in gaat spelen. Waar ik lovende reactie's over hoor, maar er geen massale run naar de bioscoop is, logisch in een tijd waarin iedereen langzaam overgaat tot streaming. Het is nog even afwachten dus totdat hij te streamen is om het succes echt te kunnen meten hedendaags. Netzoals Enchanto, die na de verschijning op Disney+ opeens een hit werd. (Logisch, want ik wacht ook totdat Avatar te streamen is. De bioscoop heb ik persoonlijke een hekel aan, verouderd concept, de kwaliteit en comfort bij mij thuis is gewoon beter) De bouw van Pandora in Orlando is begonnen in 2014 en geopend in 2017, 3 jaar dus. 2023 beginnen, 2026 openen is dus zeker mogelijk. 🙂

Pandora & Flight of Passage is mijn persoonlijk hoogtepuntje geweest van mijn Orlando trip afgelopen zomer. Ik zou zeer grote voorstander zijn van Pandora in Parijs. Laat maar komen.

Nou als je kijkt naar Hong Kong, daar zijn ze volgens mij al 5 jaar mee bezig. Zou ik er niet op rekenen dat het in Parijs snel klaar zal zijn. Daar staat nog niet eens iets overeind. Disney zal altijd gaan voor top kwaliteit, en daar doen ze heeeeel lang over. Ik gok zelf op April 2026.

Jailsamer daar zijn ze volgens mij al 5 jaar mee bezig.

Ja, maar reken minimaal 1 jaar corona vertraging. Hong Kong heeft zwaardere lockdowns gekend dan wij hier.

Simon
          Wat zou ik een Avatar gebied toejuichen (en ben niet perse fan van de film).
          Persoonlijk vind ik dit het beste pretpark deel met de beste ride die ik gedaan heb.
          Dat een ander Star Wars zou kiezen kan ik goed begrijpen en misschien objectief niet mee oneens zijn.
          Neemt niet weg dat het Avatar gebied fantastisch is, Flight of Passage fantastisch is en vermoedelijk allemaal toch net iets minder duur dan het Star Wars gebied + attracties.

Persoonlijk vind ik Lion King echt een ruk thema, wat mij betreft al te veel gebruikt in de shows laat staan dat er een hele attractie van moet komen. Pandora is een mooi gebied maar werkt niet in een wisselend klimaat, daarbij vond ik persoonlijk de attractie niet echt een wereld schokker. Het was gewoon een goede attractie maar meer dan ook niet. Als ze Pandora doen, hoop ik wel dat ze de originele setting gaan doen van film 2, zoals dit was bedoelt voor Orlando. Dan verschillen ze genoeg om uniek te zijn.

Persoonlijk, zie ik liever geen kopie meer maar een unieke attractie verrijzen in het park. Dat mag wel weer eens in het resort.

Pandora zou mijn voorkeur genieten aangezien ik ook best onder de indruk was in Orlando 😍
            Maar als ik verder denk met The Lion King als thema, zou men perfect een landschap kunnen creeeren zoals Cars land met rotsen (Pride Rock als hoogtepunt) en dergelijke...