Tot nu zijn alle projecten 1 jaar naar achteren geschoven door Corona. Ik kan mij van jaren terug herinneren: 2020 Cars Road trip, 2021 Avenger Campus, 2022 het meer, 2023 Frozen, 2025 Star Wars. Dat is uiteraard Cars in 2021 geworden en Avengers Campus in 2022. Het lijk mij dus plausibel dat Frozen ook 1 jaar naar achteren is geschoven, naar 2024. Waarbij ik wel denk dat het meer en Frozen in hetzelfde jaar gaan openen.
Wat mij momenteel het plausibelste lijkt: Meer, tuinen, Art-Deco restaurant en Tangled theecups in early 2024. En Frozen in late 2024. 🙂
Wat ik nog spannender vind is de keuze voor het andere gebied wat op de plank ligt, als daar een opening voor 2026 op het oog is, dan zou een start van de bouw in 2023 logisch zijn. Star Wars is definitief van de baan, de geruchten de afgelopen tijd zijn Lion King of Pandora. Een keuze waarbij het succes van de huidige Avatar film denk ik een grote rol in gaat spelen. Waar ik lovende reactie's over hoor, maar er geen massale run naar de bioscoop is, logisch in een tijd waarin iedereen langzaam overgaat tot streaming. Het is nog even afwachten dus totdat hij te streamen is om het succes echt te kunnen meten hedendaags. Netzoals Enchanto, die na de verschijning op Disney+ opeens een hit werd. (Logisch, want ik wacht ook totdat Avatar te streamen is. De bioscoop heb ik persoonlijke een hekel aan, verouderd concept, de kwaliteit en comfort bij mij thuis is gewoon beter) De bouw van Pandora in Orlando is begonnen in 2014 en geopend in 2017, 3 jaar dus. 2023 beginnen, 2026 openen is dus zeker mogelijk. 🙂
Pandora & Flight of Passage is mijn persoonlijk hoogtepuntje geweest van mijn Orlando trip afgelopen zomer. Ik zou zeer grote voorstander zijn van Pandora in Parijs. Laat maar komen.