Er gaan volgens Screamscape de laatste tijd enorm veel onbevestigde geruchten rond over de mogelijke toekomst van Top Thrill Dragster, dit in combinatie met het feit dat de baan het gehele 2022 seizoen gesloten zal blijven.
Zo zou het park momenteel erg weinig Dragster specifieke merch verkopen.
En o.a. de (mogelijk oude) merch die nog te koop is waar Dragster op staat, laat de skyline van het park zien inclusief Wicked Twister. Maar er is ook "nieuwe" merch te koop, met de skyline zonder TTD en WT.
Een ander opmerkelijk punt is, is dat er momenteel helemaal geen enkele Dragster trein meer te vinden is in het park.
Niet op de baan zelf of de transfertrack, maar ook niet backstage. Een onbevestigd gerucht meld dat 3 van de oorspronkelijke 6 TTD treinen ondertussen naar Knotts Berry Farm gebracht zouden zijn, waar ze voor reserve onderdelen gebruikt zullen gaan worden.
Bron: https://screamscape.com/html/cedar_point.htm#Dragster
EDIT:
Ik denk dat dit puur stemmingmakerij is. En dit zou volgens mij wel een logische verklaring kunnen zijn voor de afwezigheid van de treinen en de nieuwe merch die nu verkocht word.
Cedar Point zal natuurlijk die ene trein volledig laten nakijken en onderzoek laten doen na wat het ongeluk veroorzaakt heeft. Dit zal zeer waarschijnlijk door een extern bedrijf gedaan worden.
Deze trein is hierom natuurlijk al lang van het park naar dit bedrijf gebracht. En om er zeker van te zijn dat alle andere treinen dit zelfde probleem niet ook hebben, laat het park ook deze treinen volledig controleren.
Hierdoor is er nu dus ook geen enkele TTD trein meer in het park te vinden.
En over de merch gesproken. TTD is het gehele seizoen 2022 gesloten, waarom dan merch verkopen waarop deze baan wel op staat, terwijl je gasten deze baan toch niet kunnen doen?
Ik denk zelf dan ook dat deze "nieuwe" merch maar tijdelijk is en dat het park weer merch inclusief TTD gaat verkopen als de baan weer zal openen in de toekomst.