- Bijgewerkt
Hjalmar in Hong Kong draaide deze inderdaad iedere dag. Al werd ie wel enorm vaak geannuleerd. Bij regen, miezer of zelfs een natte stoep gaat de parade niet door. In een klimaat waar het bijna iedere dag regent is dat natuurlijk vragen om problemen. Daarom ook echt een extreem vreemde keuze om juist deze regen gevoelige parade in dat land op te voeren. Van de 8 dagen die we het park bezocht hebben ging de parade 3 keer door. Blijft wel een fantastische ervaring! Ik snap overigens wel dat Anaheim hem niet dagelijks opvoert. In Hong Kong was het de enige vaste vorm van avond entertainment. In Anaheim heb je ook nog Fantasmic, het grote vuurwerk en World of Color in de avond.
Ik snap overigens ook niet waarom waarom ze in Anaheim alweer die Main Street Electrical uit de schuur halen terwijl Paint the Night daar al enorm lang stof daar te vangen. Wellicht dat het de plannen waren om deze voor de 50ste richting Walt Disney World te sturen. Maar als ze het vliegticket kunnen omboeken naar Charles de Gaulle heb ik daar zeker geen problemen mee Ik gok echter dat een lichtjesparade in Parijs, los van het kerstseizoen, té kostbaar is. Of het vuurwerk moet, zoals voorheen, niet meer dagelijks op de planning staan.