- Bijgewerkt
Jailsamer Die geruchten gaan al jaren inderdaad. Aangezien Disney momenteel wereldwijd aan het bezuinigen is op (vuurwerk)shows en parades, terwijl ze deze wél gewoon mogen opvoeren, weet ik het niet. Andere parken (zoals Universal) hebben hun vuurwerk en parades al lang weer terug gebracht. Disney heeft gok ik enkel dollar tekens (of in dit geval eurotekens) in de ogen. Dat al die theaters in Parijs, welke je zelfs met social distancing in acht nemend prima op kunt vullen, leeg staan is echt armoe.
Mocht Paint the Night richting Parijs komen dan gok ik dat dit net als voorheen met Fantillusion enkel in de zomervakantie is en sommige drukke weekenden. Iedere dag een avondparade is, aangezien het in Parijs erg laat donker wordt, enorm kostbaar. Ik heb er niet tot in detail verstand van, maar gevoelsmatig is het inprogrammeren en draaien van een (nieuwe) vuurwerkshow een stuk minder kostbaar dan een avondparade met enkele 100-en personeelsleden. Er staat wél een gloednieuwe kerstparade klaar welke ook uitgerust is met verlichting zodat deze ook in de avond kan draaien. Ben daar erg benieuwd naar!