Ik heb net even nagevraagd. De promoties voor Kerst zelf zullen rond April live gaan. Als je zolang kunt wachten zou ik dat even doen. Je weet nooit wat voor leuke hotel+tickets+eten combo er komt.

Als je niet on-property hoeft te zitten maar wel in de buurt raad ik zeker de hotel l’Elysee Val D’Europe of buiten de grijp van Disney het Paxton hotel, op 10 minuten rijden.

Erikk als je aan schoolvakanties gebonden bent zou ik zo vroeg mogelijk gaan. De dagen tussen kerst en nieuwjaar zijn echt drama, dus die zou ik écht vermijden 😄 De eerste weken van het kerst seizoen is qua drukte goed te doen, dus wanneer een weekend buiten de vakantie een optie is zou ik dat doen. Ter illustratie, de wachttijden afgelopen 28 December om 16:00 hieronder. Tussen kerst en oud op nieuw is dit dagelijkse kost. Tower of Terror, Ratatouille en Crush waren op dit moment allemaal langer dan 100 minuten wachten.

• Erikk heeft hierop gereageerd.
  • Erikk vindt dit leuk.

ppc-anoniem-1 bedankt voor de informatie.
    ik ben misschien aan het overwegen voor een jaar pas te nemen en dan buiten de schoolvakanties in een weekend het kerst seizoen mee te nemen

Erikk een andere goeie strategie als je on-site wilt slapen is de laatste zondag nemen van het kerstseizoen, die heeft namelijk al de goedkope tarief van januari (het goedkoopste maand van het jaar). Terwijl je nog het volledige kerstaanbod hebt. De maandag erop verschijnen vaak wel bouwhekken en gaan er attracties in onderhoud (afgelopen maandag waren dat vier). Maar de rest van het park zal een heel stuk rustiger zijn.

Doe op zondag dan het kerstentertainment en de attracties die maandag sluiten, de rest kun je de dag(en) erna doen.

Deze tactiek gaat op voor het einde van elk seizoen trouwens. Disney heeft een vrij voorspelbaar patroon wat betreft onderhoud van attracties en drukte in de parken.

8 dagen later

De aankondiging op de merchandise pagina ging uiteraard over merchandise. Deze aankondiging is niet op een publiek kanaal geplaatst, dus waar het over gaat kan alle kanten op gaan. De aankondiging is 1 maand geleden al geplaatst overigens. Aangezien de viering over 1,5 maand begint is de verwachting dat er meer details naar buiten komen over de al aangekondigde nieuwe show en andere 30 jaar nieuwtjes: snacks, (klein) entertainment, merchandise. Eigenlijk alles dus waar de verjaardag uit bestaat.

Alle informatie over de 30e verjaardag wordt morgen om 11 uur in de ochtend bekend gemaakt.

Jailsamer Er lijkt een nieuwe show te komen voor het kasteel.

Die is in November al officieel aangekondigd 😉 Is destijds ook gedeeld hier in het topic: Pino330

Hier de link naar de livestream:

De aankondigingen op een rijtje
        -Nieuwe show op central plaza met 33 performers (was al bekend)
        -Nieuwe outfit voor de karakters (was al bekend)
        -Nieuwe merchandise lijn van 200 items voor de 30e
        -Nieuwe gebakjes voor in Victoria’s
        -Nieuw stukje preshow voor Illuminations met gebruik van 200 drones. Voor het eerst drones in een dagelijkse Disney eindshow.
        -Preview van de nieuwe themesong. Heel erg hip qua stijl
        -Marvelland opent deze zomer

De drones hebben de boel gered, maar voor de rest was het kariger dan verwacht. Niks nieuws, los van de nieuwe show die al bekend was. Geen show voor castle stage, en het meest vreemde: geen aankondiging van de terugkeer van de Marvel Stuntshow… 😅 Ook is 33 performers voor een show op central plaza natuurlijk erg weinig. Voorganger Jungle Book Jive, eveneens op Central Plaza, had 70 performers.

En Minnie in een pak

Ik denk dat ik een beetje op het punt gekomen ben in mijn hobby waar ik bij het zien van dit alles de grootste onverschilligheid voel. Blij voor de mensen die hier naar uit kijken, maar voor mijzelf geen enkele intentie ook maar om nu een ticket naar Parijs te boeken. Hopen dat de Iron Man coaster een beetje meevalt ofzo.

Onderstaande beelden ontvingen we zojuist van Disneyland Parijs in de mailbox: