Zoals anderen hierboven ook al zeggen, geef het graag een kans. En welke regels, manieren, toepassingen de Efteling ook gaat hanteren, ik zie het wel verschijnen en geef ook daaraan mijn mening. Maar ook nu heb ik een mening. Een dergelijk systeem heb ik tot nu toe 2x bij Walibi meegemaakt en heb zowel positieve als negatieve meningen daarover.
Welke positieve ervaringen tot nu toe? Het grootste natuurlijk, je kan alvast de virtuele wachtrij in en ondertussen andere dingen gaan doen, zoalsoals: Attracties, wat eten en drinken, bezoek van het toilet, of lekker ergens zitten. De andere zit daaraan vast natuurlijk, je staat daadwerkelijk niet te lang in de echte wachtrij.
De nadelige ervaringen tot nu toe? In de middag de wachttijden van 60+ minuten voor de achtbanen die je nog niet hebt gedaan, ondertussen de tussendoortjes al gedaan en geen interessante attracties voor tussendoor. Voor de soms toch al dure horeca ook niet altijd zin om tussendoor maar weer wat te gaan drinken, of doelloos rond te lopen.
Wat ik nu weet van de Efteling is dat het maar bij 1 attractie wordt gedaan. Maar wat als bv. dit doorzet bij de volgende attracties: Fata Morgana, Droomvlucht, Carnaval Festival, Vogel Rok, Vliegende Hollander, Baron 1898, Python, Joris en de Draak, Piranha en Symbolica? Zie hetzelfde gebeuren als in Walibi.
Nu hebben we dan te maken met corona. De daarbij behorende maximum aantal bezoekers, capaciteit wat minder dan normaal. Telt ook allemaal mee. en blijf zeggen dat de spontaniteit eraf gaat in het park. Spontaan om ergens in te gaan, maar je dag zit vol met afspraken om ergens op tijd te zijn. De Efteling is een best groot park, dus al te grote afstanden ga je niet afleggen omdat je over pakweg een uur toch daar weer moet zijn. We zien wel. Ga volgend jaar wel weer een keer naar Kaatsheuvel als dit virus weer een beetje onder controle is.