PretparkPower Als je niet wilt plannen kun je toch aansluiten aan de normale wachtrij?
Maar die wachtrij gaat stroperiger en is minder prettig wachten, als de situatie waarin geen Virtueel wachten is.
Afhankelijk van de capaciteit die aan het 'voordringen' gegeven wordt, kan dat zo vervelend worden dat je wel 'gedwongen' wordt
In Europapark is de capaciteit van VL zo beperkt, dat de standby hier amper last van heeft. Met de oude Fastpass in Disney was de Standby bij attracties niet meer te doen waardoor je wel 'gedwongen' wordt gebruik te maken van de voordringsystemen.
En ja, dat levert ook heel veel voordelen op, maar maakt toch echt wel dat je meer moet plannen en dat je van hot-naar-her loopt in het park omdat je dan daar weer een slot voor een wachtrij hebt en daarna weer daar.
En gezien de Efteling ansich de wachttijden nog best op orde heeft vind ik -en ik hoor het meer- eigenlijk dit soort systemen niet nodig.
Maar goed, gaan ze de EP manier doen dan kan ik er prima mee leven en zal ik het graag gebruiken. Gaan ze de oude Fastpass kant op ben ik een stuk minder happy want lange trage stroperige Standby, maar zal ik het ook gebruiken omdat je haast wel moet.